Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
FELSEFE GRUBU ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | FELS319 |
Ad | Felsefi Metin İnceleme |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Felsefede bir problemin ortaya konmasında ve sınırlandırılmasında dikkat edilmesi gereken hususların tespiti; karşılaşılan sorunların neler olabileceği, felsefi bir metnin probleminin tespiti vb. hususlar felsefi metineler üzerinden tartışılarak incelenecektir.
Dersin İçeriği
Felsefe tarihinin çeşitli dönemlerinden seçilen temel metinlere ilişkin çeşitli konular içeriği oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
-Sartre, J.P.(2009).Varlık ve Hiçlik. İstanbul:İthaki Yayınları. -Hegel, G. W. F. (1976). Bütün Yapıtları/Seçmeler. Ankara: Çağ. - Kant I, Pratik Aklın Eleştirisi/Kritik der Praktischen Vernunft, Çev: Ioanna Kuçuradi, Ülker Gökberk,
Notlar
Belirli filozoflara ait felsefi metinler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefi düşünmede problemin önemini görür |
ÖÇ02 | Felsefi metinlerin temel özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | Felsefi metinlerin temel argümanlarını tespit eder |
ÖÇ04 | Temel felsefi metinleri rehberli okur |
ÖÇ05 | Bir felsefe metnini analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse genel giriş: Felsefi metin nedir? | Konuya genel bir hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Felsefi düşünmede problem | Konunun ilgili yeri kaynaklardan hazırlanılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Felsefi metinde argüman | Konunun ilgili yeri kaynaklardan hazırlanılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Felsefi metinlerin temel özellikleri | Konunun ilgili yeri kaynaklardan hazırlanılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Felsefi metinlerde içerik | Konunun ilgili yeri kaynaklardan hazırlanılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tarihsel koşullar ve felsefi metin | Konunun ilgili yeri kaynaklardan hazırlanılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Filozof özellikleri ve felsefi metin | Konunun ilgili yeri kaynaklardan hazırlanılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Felsefi metin okunmasıdan dikkat edilecekler | Konunun ilgili yeri kaynaklardan hazırlanılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Felsefi metin okumanın ilkeleri | Konunun ilgili yeri kaynaklardan hazırlanılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Rehberlik edilerek felsefi metin okuma | Konunun ilgili yeri kaynaklardan hazırlanılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Örnek metin inceleme uygulaması 1 | Metin incelemeye hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Örnek metin inceleme uygulaması 2 | Metin incelemeye hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Örnek metin inceleme uygulaması 3 | Metin incelemeye hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Konuların genel tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 27 | 27 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,52 | ||
AKTS | 5 AKTS |