EFGZ304 Topluma Hizmet Uygulamaları

2 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
FELSEFE GRUBU ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod EFGZ304
Ad Topluma Hizmet Uygulamaları
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket GK Genel Kültür Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Topluma hizmet uygulamaları dersi öğrencilerde, toplumsal duyarlılık ve farkındalık; işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini; toplumsal sorumluluk bilincini ve öz güveni geliştirmeyi ve desteklemeyi hedeflemektedir. Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Topluma hizmet uygulamalarının önemi. İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi. Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Çoşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık 2. Çeşitli Projeler dolayısıyla alınan eğitimler ve notları.

Notlar

Sosyal yardımlaşma ve sosyal sorumluluk projeleri geliştirme ile ilgili temel kavram ve tekniklere dair PDF notları Sosyal sorunlar ve eğitim sorunları hakkında istatistikler, yayınlar ve araştırma makaleleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topluma hizmet uygulamalarının önemini değerlendirir.
ÖÇ02 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri tanır.
ÖÇ03 Toplumun güncel sorunlarını belirler.
ÖÇ04 Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılır.
ÖÇ05 Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır.
ÖÇ06 Toplumsal sorunlara yönelik çözüm yollarını araştırır.
ÖÇ07 Projelerin etkilerini izler ve değerlendirir.
ÖÇ08 Toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Topluma hizmet uygulamalarının önemi Derse genel hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi Ders ile ilgili kaynaklar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek Ders ile ilgili kaynaklar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Öğretmenlerin toplumsal kalkınmada yeri ve önemi Ders ile ilgili kaynaklar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Üniversitelerin toplum kalkınmasındaki yeri ve önemi Ders ile ilgili kaynaklar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgilerin kazanılması. Ders ile ilgili kaynaklar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel becerilerin kazanılması. Ders ile ilgili kaynaklar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ödeve hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Eğitim fakültelerinde topluma hizmet uygulamaları ve önemi Ders ile ilgili kaynaklar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin incelenmesi Ders ile ilgili kaynaklar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Orta okullarda sosyal katılım uygulamalarının değerlendirilmesi Ders ile ilgili kaynaklar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Gönüllü çalıştığı kurum ya da kuruluşun faaliyetleri ve projelerinin tanıtılmasına yönelik bir seminer verme. Ders ile ilgili kaynaklar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Düzenlemesine katıldığı ya da dinleyici olarak katıldığı panel, sempozyum, konferans ve seminerlerin raporlarının sunulması ve değerlendirilmesi. Ders ile ilgili kaynaklar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Sosyal yaşamı kolaylaştırıcı ya da bir toplumsal sorunun çözümüne yönelik bir proje tasarlamak Ders ile ilgili kaynaklar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Proje çıktılarını değerlendirebilmek Genel hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödeve hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödeve hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 1 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 56
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,24
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.05.2025 05:39