Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
KİMYA (YL) | |
Kod | YLKM504 |
Ad | Homojen, Heterojen Katalizörler ve Endüstriyel Uygulamaları |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Burcu TEZCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere katalizörleri, çeşitlerini, elde ediliş yöntemlerini, karakterizasyon yöntemlerini ve katalitik sistemleri tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste katalizörler ve katalitik mekanizmalar konuları anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnorganik Kimya, Miessler ve Tarr, 2009, Palme Yayıncılık
Notlar
İnorganik Kimya, Miessler ve Tarr, 2009, Palme Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Katalizörleri tanımlar |
ÖÇ02 | Katalizörleri sıralar |
ÖÇ03 | Katalizörlerin çalışma prensibini öğrenir |
ÖÇ04 | Katalizörlerin hazırlanma yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ05 | Katalizörlerin karakterizasyon yöntemlerini inceler |
ÖÇ06 | Katalizörlerin reaksiyon mekanizmalarını sıralar |
ÖÇ07 | Katalitik sistemleri inceler |
ÖÇ08 | Sanayide kullanılan katalizör sistemlerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Katalizörler | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Homojen katalizörler | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Heterojen katalizörler | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Nanokatalizörler | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Organometalik tepkimeler ve kataliz | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Organometalik katalizörler | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Homojen katalizörlerin hazırlanma yöntemleri | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Homojen katalizörlerin karakterizasyon yöntemleri | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Heterojen katalizörlerin hazırlanma yöntemleri | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Heterojen katalizörlerin karakterizasyon yöntemleri | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Katalizörlerin reaksiyon mekanizmaları | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Katalitik sistemler-optimizasyon çalışmaları | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Katalitik sistemler-TON, TOF | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sanayide kullanılan katalizör sistemleri | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,64 | ||
AKTS | 6 AKTS |