Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
FELSEFE GRUBU ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | FELS320 |
Ad | Felsefe ve Edebiyat |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Felsefe ve edebiyat arasındaki ilişkileri incelemek. Edebiyat eserlerinde yer alan felsefi temaları araştırmak. Felsefe açısından edebiyatın değerlendirilmesi.
Dersin İçeriği
Felsefe ve edebiyat ilişkileri konu alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön hazırlık gerekli değildir.
Kaynaklar
Felsefe ve Edebiyat, Edit: Ali Osman Gündoğan-Mustafa Günay, 2024, Çizgi Kitabevi. Şiire Felsefeyle Yönelmek, Mustafa Günay, 2022, Çizgi Kitabevi.
Notlar
Nermi Uygur, (1999), İnsan Açısından Edebiyat, (İlk basım: 1969) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefe ve edebiyat arasında ilişki kurar |
ÖÇ02 | Romanlarda felsefi ögeleri tespit eder |
ÖÇ03 | Şiir ve felsefe arasında ilişki kurar |
ÖÇ04 | Felsefe öğretiminde edebiyattan yararlanma olanaklarını tartışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel giriş | Herhangi bir ön hazırlık gerekli değildir. Genel bir giriş yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Felsefe-edebiyat ilişkilerinin çeşitli yönleri | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Edebiyata felsefeyle bakmak | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Edebiyat ve hermeneutik: edebiyat eserlerini anlama ve yorumlama | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Varoluşçuluk ve edebiyat | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Romanlarda felsefi temalar | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Romanlarda felsefi temalar 2 | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tiyatroda felsefi tema ve problemler | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Öykü ve hikayede felsefi temalar | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Şiir ve felsefe | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Şiirde felsefi temalar | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Şiirde felsefi temalar 2 | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Felsefe öğretiminde edebiyattan yararlanma olanakları | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel değerlendirme | Bütün konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,08 | ||
AKTS | 5 AKTS |