Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BİYOFİZİK (DR) | |
Kod | BFZ601 |
Ad | Biyofizik Uygulama - 2 |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-10 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. IŞIL ÖCAL
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FİGEN ÇİÇEK (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AYKUT PELİT (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MUSTAFA EMRE (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ÇAĞIL COŞKUN (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) (Güz) (F Grubu) () |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyofizik uygulama alanlarının kullanımını amaçlar
Dersin İçeriği
Biyofizikteki Uygulama Alanları -2
Dersin Ön Koşulu
Her dönem alınması zorunludur
Kaynaklar
Biyofizik Anabilim Dalı Ders Notları
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kas tipleri arasındaki yapısal farkları uygulamalı olarak anlar |
ÖÇ02 | Nöromüsküler kavşak tiplerini uygulamalı olarak anlar ve bilir |
ÖÇ03 | Motor birim aksiyon potansiyellerin özellikleri uygulamalı olarak anlar |
ÖÇ04 | MUP parametrelerinin fiziksel etkenlerle değişimini açıklar |
ÖÇ05 | MUP lerin özelliklerinden kasın yapısı hakkında yorum yapar |
ÖÇ06 | Hücre membranında taşınım mekanizmalarını öğrenir |
ÖÇ07 | Hücre dinlenim durumunda denge potansiyellerini uygulamalı öğrenir |
ÖÇ08 | Hücrenin kararlı-kararsız durumunu bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kasların çeşitleri uygulamalı olarak anlatılır | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İskelet kaslarının yapısı uygulamalı olarak anlatılır | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İskelet kaslarının moleküler yapısı uygulamalı olarak anlatılır | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kasılma ve kayan flament kuramı simülasyon ile anlatılır | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İzometrik ve izotonik kasılma uygulamalı olarak anlatılır | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hill Denklemi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kasılma ve ısı üretimi uygulamalı olarak anlatılır | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ödev - 1 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Nöromüsküler kavşak, Kas aksiyon potansiyeli uygulamalı anlatım | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ödev - 2 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Motor birim alanı, innervasyon bölgesi, motor birimin özellikleri uygulamalı olarak anlatılır | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Motor birim AP parametrelerini belirleyen faktörler | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ödev - 3 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kemiklerin mekanik özellikleri uygulamalı anlatım | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 8 | 10 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 10 | 80 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 163 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,52 | ||
AKTS | 7 AKTS |