Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
KİMYA (YL) | |
Kod | YLKM506 |
Ad | Nanomalzemeler: Sentez ve Uygulamaları |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet ERŞATIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere nanomalzemelerin sentezi, karakterizasyonu ve uygulama alanları hakkında temel bilgileri kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Bu derste nanomalzemeler, nanomalzemelerin sınıflandırılması, nanomalzemelerin sentezi ve karakterizasyonu, yeşil sentez yöntemleri, nanoakışkanlar, nanoakışkanların biyolojik uygulamaları, ilaç salınım sistemleri, nörodejeneratif hastalıklarda nanomateryal uygulamaları, nanosensörler, nanosensörlerin tıptaki uygulamaları, Nanoçiçekler: sentezi ve uygulamaları, nanomalzemlerin çevresel uygulamaları, nanomalzemelerin tarımsal uygulamaları, nanomalzemelerin katalitik uygulamaları anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1) Dieter Vollath, Nanomalzemeler: Sentezi, özellikleri ve Uygulamaları, İkinci Baskı, Wiley, New York, USA, 2013 2) A. S. Edelstein; R. C. Cammarata, Nanomalzemeler: Sentezi, Özellikleri ve Uygulamaları, Fizik Enstitüsü Basımevi, USA, 1996
Notlar
Ders notları-Web
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nanomalzemeleri tanımlar |
ÖÇ02 | Nanomalzemelerin sentezi ve karakterizasyonları ile ilgili süreci planlar |
ÖÇ03 | Yeşil sentez yöntemlerini listeler |
ÖÇ04 | Nanoakışkanlar ve biyolojik uygulamalarını açıklar |
ÖÇ05 | İlaç salınım sistemlerini tanımlar ve örneklendirir |
ÖÇ06 | Nanosensörleri tanımlar ve tıptaki uygulama alanlarını listeler |
ÖÇ07 | Nanoçiçekleri ve uygulama alanlarını açıklar |
ÖÇ08 | Nanomalzemelerin katalitik uygulamalarını örneklendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nanomalzemeler | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Nanomalzemelerin sınıflandırılması | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Nanomalzemelerin sentez ve karakterizasyonu | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yeşil sentez yöntemleri | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Nanoakışkanlar | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Nanoakışkanların biyolojik uygulamaları | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İlaç salınım sistemleri | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nörodejeneratif hastalıklarda nanomateryal uygulamaları | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Nanosensörler | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Nanosensörlerin tıp alanındaki uygulamaları | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Nanoçiçekler: sentez ve uygulamaları | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Nanomalzemelerin katalitik uygulamaları | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Nanomalzemelerin tarımsal uygulamaları | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Nanomalzemelerin çevresel uygulamaları | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,64 | ||
AKTS | 6 AKTS |