MATS316 Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod MATS316
Ad Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin sonunda öğrenciler, matematik dersi öğretim programında yer alan matematiksel kavramları ve bu kavramlara ilişkin öğrencilerin sahip olabilecekleri muhtemel kavram yanılgılarını öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

Matematiksel Kavramlar. Kavram yanılgılarının epistemolojik, psikolojik ve didaktik kaynaklı sebepleri. Öğrenci güçlüğü, kavram yanılgısı, kavram yanılgılarının oluşma nedenleri, sayıların öğretimindeki öğrencilerin karşılaştığı güçlükler ve kavram yanılgıları, cebir öğretimindeki öğrencilerin karşılaştığı güçlükler ve kavram yanılgıları, ölçme öğretimindeki öğrencilerin karşılaştığı güçlükler ve kavram yanılgıları, olasılık öğretimindeki öğrencilerin karşılaştığı güçlükler ve kavram yanılgıları, geometri öğretimindeki öğrencilerin karşılaştığı güçlükler ve kavram yanılgıları, kavram yanılgılarının giderilmesine ilişkin çözüm önerileri, öğrenci uygulamaları, öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Zembat, İ. Ö., Özmantar, M. F., Bingölbali, E., Şandır, H. Ve Delice, A. (2015). Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar, Ankara: Pegem Akademi

Notlar

Özmantar, M. F., Bingölbali, E. ve Akkoç, H. (2013) Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, Ankara: Pegem Akademi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematiksel kavramların anlamlarını açıklar
ÖÇ02 Matematiksel kavramlara ilişkin kavram yanılgılarını açıklar
ÖÇ03 Kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri geliştirir
ÖÇ04 Matematiksel kavram yanılgılarının kaynağını belirler
ÖÇ05 Matematiksel kavram yanılgılarına ilişkin bir araştırma tasarlar
ÖÇ06 Kavram öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır
ÖÇ07 Matematik eğitimi alanda sahip olduğu kuramsal bilgi birikimini öğrenme ortamlarında uygular
ÖÇ08 Alanıyla ilgili bilgiyi eleştirel düşünerek değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matematiksel Kavramlar ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kavram yanılgılarının epistemolojik, psikolojik ve didaktik kaynaklı sebepleri ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sayılar konusundaki kavram yanılgıları ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sayılarla işlemler konusundaki kavram yanılgıları ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kesirler konusundaki kavram yanılgıları ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kesirlerle işlemler konusundaki kavram yanılgıları ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Oran-orantı konusundaki kavram yanılgıları ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Olasılık konusundaki kavram yanılgıları ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Geometrik kavramlar ve bu alandaki kavram yanılgıları ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ölçme konusundaki kavram yanılgıları ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Cebirsel ifadeler konusundaki kavram yanılgıları ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kavram yanılgılarına ilişkin çözüm öneriler ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kavramsal anlama için matematik eğitiminde teknoloji kullanımı ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dönemin değerlendirilmesi Dönem hakkında düşüncelerin paylaşılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2025 08:14