MATS318 Matematik Eğitiminde Proje Geliştirmeye Giriş

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod MATS318
Ad Matematik Eğitiminde Proje Geliştirmeye Giriş
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, matematik öğretmeni adaylarının araştırma temelli düşünme becerilerini geliştirmeleri, matematik eğitimiyle ilgili bir problem belirlemeleri, bu probleme yönelik bir araştırma süreci planlamaları ve proje yazma becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, bilimsel etik çerçevesinde veri toplama, analiz etme, yorumlama ve raporlama süreçlerini temel düzeyde öğrenirler.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğretmen adaylarının matematik eğitimi alanında akademik araştırma süreçlerini tanımalarını, bilimsel proje geliştirme becerisi kazanmalarını ve uygulamalı olarak bir proje önerisi hazırlamalarını amaçlar. Ders kapsamında öğrenciler, bir araştırma probleminin nasıl belirleneceğini, araştırma sorusu ve alt amaçların nasıl formüle edileceğini, literatür taramasının nasıl yapılacağını ve veri toplama araçlarının nasıl seçileceğini öğrenirler. Ayrıca etik ilkeler doğrultusunda proje hazırlama, raporlama ve sunma süreçleri uygulamalı biçimde ele alınır. Ders süresince her öğrenci (veya grup), kendi proje önerisini geliştirir, yazılı olarak raporlar ve sözlü sunumunu gerçekleştirir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Çepni, S. (2021). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş.Palme Yayınevi

Notlar

Taştan, M. vd. (2025). Eğitimde Proje Geliştirme ve Yönetme.Pegem Yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik eğitimi alanında proje üretimi sürecini açıklar.
ÖÇ02 Proje fikri oluşturma sürecinde problem belirleme yollarını uygular.
ÖÇ03 Araştırma sorusu ve alt problemleri formüle eder.
ÖÇ04 Literatür taraması yaparak araştırma konusunu temellendirir.
ÖÇ05 Veri toplama yöntemlerini tanır ve uygun olanı seçer.
ÖÇ06 Etik kurallar çerçevesinde proje taslağı oluşturur.
ÖÇ07 Proje raporu yazım kurallarına uygun bir şekilde proje önerisi hazırlar.
ÖÇ08 Hazırladığı proje fikrini etkili bir şekilde sözlü olarak sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, proje kavramı, matematik eğitiminde proje örnekleri. ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
2 Matematik Eğitiminde Güncel Sorunlar ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
3 Problem Belirleme ve Problem Cümlesi Yazma ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Doğru şekilde araştırma sorusu yazma teknikleri. Grup çalışması. ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap
5 Google Scholar, YÖK Ulusal Tez Merkezi, ERIC gibi veri tabanlarının tanıtımı ve uygulama. ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Araştırma Türleri ve Yöntemleri ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Anket, görüşme formu, gözlem vb. araçların tanıtımı. Etik kurallar. ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Problem sorusu tasarlama ve raporlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 TÜBİTAK 2209A – Proje önerisi şablonu üzerinden açıklamalar. ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Öğrencilerin bireysel ya da grup halinde proje taslağı hazırlamaları. Proje konularının araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Hazırlanan taslaklara dönüt verilmesi ve geliştirilmesi. Proje raporlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
12 Etkili sunum hazırlama ve sözlü sunum stratejileri. ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrencilerin projelerini sunmaları. Geri bildirim ve değerlendirme. Proje raporlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Öğrencilerin projelerini sunmaları. Geri bildirim ve değerlendirme-2 Proje raporlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
15 Sunumların tamamlanması. Dersin genel değerlendirmesi ve öz değerlendirme. Sunumların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje raporlarının ve sunumların değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje raporlarının ve sunumların değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2025 09:12