Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR. | |
Kod | SYBZ203 |
Ad | Kurumsal İletişim Yönetimi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet METİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, kurumsal İletişim kavramını, önemini anlatmak, kurumlardaki uygulamaları tanıtmak, Kurumsal İletişimi bir bütün olarak değerleme ve uygulamalarda yer alabilme becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriği
tkili kurumsal iletişim sisteminin nasıl oluşturulacağı dünyadaki ve Türkiye`deki bazı saygın şirketlerin kullandıkları başarılı iletişim stratejileri ve taktikleriyle örgütlerin iş hedeflerine nasıl ulaşacakları öğretilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Akyürek, Rüveyde . Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniv. Yay., 2005. Cornelissen, Joep, Corporate Communication: A Guide to Theory and Practice, London: Sage, 2011.
Notlar
Ders notları/makaleler/slaytlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kurumsal iletişimle ilgili temel kavramları tanımlar |
ÖÇ02 | Kurumsal iletişimi tanımlar |
ÖÇ03 | Kurumsal iletişim ile ilgili sınıflandırmaları açıklar |
ÖÇ04 | Kurumsal marka ve kurum kimliği bileşenlerini tanımlar |
ÖÇ05 | Kurumsal iletişimin kurumsal marka ve kurum kimliği bileşenleri ile ilişkisini açıklar |
ÖÇ06 | Kriz iletişimi planı hazırlar |
ÖÇ07 | Kriz iletişimi planı uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve Tanımları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kurumsal İletişimin Sınıflandırılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yönetim İletişimi, Örgütsel İletişim, Pazarlama İletişimi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Kullanılan Araç, Teknik ve Stratejiler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kurumsal Marka | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kurum Kimliği, Kurum İmajı ve Kurumsal Tasarım | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Kurumsal Algı ve İtibar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kurum Kültürü | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kurum Kültürü ve Değerlerin Çalışanlara Benimsetilmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Medya ile İlişkiler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Paydaşlarla İletişim | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kriz İletişimi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Örnek Olay İncelemesi | İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,32 | ||
AKTS | 3 AKTS |