TBB605 İleri Toprak Genesisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
TOPRAK BİLİMİ VE BİTKİ BESLEME (DR)
Kod TBB605
Ad İleri Toprak Genesisi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Yakup Kenan KOCA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Taksonomik olarak en alt kategorik düzeyde topraklarının taksonomik sınıflamaları yapmak. Çeşitli raporlarda yer alan taksonomik sınıfları irdelemek

Dersin İçeriği

Toprak Bilimi ve Bitki Besleme programında toprakların taksonomik sınıflamaları ordo düzeyinde verilmektedir. Doktora düzeyinde ise bu sınıflama detaylandırılarak alt ordo, büyük grup, alt grup düzeyine indirgenerek verilmektedir. Ders kapsamında etüdleri yapılmış arazilerden örnekler verilerek, tüm kategorik düzeylerde sınıflamalar yapılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Toprak Taksonomisi 15th Basım

Notlar

Önceki Toprak Taksonomik Sınıflamalar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toprak taksonomisindeki ordo sınıflamalarını yapar
ÖÇ02 Taksonomik taksonomisindeki alt grup düzeyinde sınıflama yapar
ÖÇ03 İklim verilerinin sınıflamadaki önemini yorumlar
ÖÇ04 Önceki taksonomik sınıflar ile yeni sınıfları karşılaştır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Taksonomik sınıflama nedir? Bulunmamakta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Toprak sınıflamasında kategorik sınıflar nelerdir? Bulunmamakta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Toprak sınıflamada tanımlanan epipedonlar nelerdir? Lisans düzeyinde genesis kitabından araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Toprak sınıflamada tanımlanan alt horizonlar nelerdir? Lisans düzeyinde genesis kitabından araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Toprak taksonomisinde kullanılan nem ve sıcaklık rejimleri nelerdir? Lisans düzeyinde genesis kitabından araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Toprak taksonomisinde ordo düzeyinde sınıflama nasıl yapılır? Bulunmamakta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Toprak taksonomisinde alt ordo düzeyinde sınıflama nasıl yapılır? Bulunmamakta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Entisol ve Inceptisol ordolarının taksonomik sınıflamaları Toprak taksonomisi kitabından ilgili ordolar çalışarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Vertisol ve Alfisol ordolarının taksonomik sınıflamaları Toprak taksonomisi kitabından ilgili ordolar çalışarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ultisol ve Spodosol ordolarının taksonomik sınıflamaları Toprak taksonomisi kitabından ilgili ordolar çalışarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Mollisol ve Histosol ordolarının taksonomik sınıflamaları Toprak taksonomisi kitabından ilgili ordolar çalışarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Aridisol ve Andisol ordolarının taksonomik sınıflamaları Toprak taksonomisi kitabından ilgili ordolar çalışarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Önceden yapılmış olan etüd raporlarının incelenmesi Bulunmamakta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Toprak etüdü yapılan topraklara ait raporların alt kategoride sınıflandırılmaları Bulunmamakta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 146
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,84
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.04.2025 06:38