Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE) | |
Kod | CENG507 |
Ad | Advanced Mixed Reality Applications |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Yunus Emre ÇOGURCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin karma gerçeklik teknolojisinin temel kavramlarını, bileşenlerini ve uygulama süreçlerini öğrenerek yenilikçi uygulamalar geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, karma gerçeklik (MR) teknolojisinin tanımını, sanal ve artırılmış gerçeklikle karşılaştırılmasını, kullanılan donanım ve yazılım altyapısının, 3B modelleme, MR programı tasarımı ve etkileşimli kullanıcı arayüzü geliştirme tekniklerinin; ayrıca MR’nin eğitim, sağlık, üretim ve eğlence gibi alanlardaki uygulama örnekleri, gelecekteki trendleri ve etik-sosyal boyutlarının değerlendirilmesini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Augmented Reality: Principles and Practice – Dieter Schmalstieg, Tobias Hollerer Learning Virtual Reality – Tony Parisi The Immersive Reality Revolution: How VR, AR, and MR Will Change the World – T.P. Ffiske Microsoft Mixed Reality Toolkit (MRTK) dokümantasyonları ve Unity tabanlı MR geliştirme rehberleri
Notlar
Güncel makaleler, online modüller (Microsoft Learn, Coursera gibi) ve ilgili araştırma kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
ÖÇ02 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
ÖÇ03 | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
ÖÇ04 | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı ve Genel Bakış | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | MR Kavramının Tarihçesi ve Temel Terimler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | MR Donanım Bileşenleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | MR Yazılım Altyapısı ve Geliştirme Araçlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | 3B Modelleme ve Hologram Tasarımı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Etkileşim Tasarımı ve Kullanıcı Arayüzü | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | MR Uygulama Geliştirme Süreçleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | (I) MR’nin Gerçek Dünya Uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | (II) MR’nin Gerçek Dünya Uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İleri Düzey MR Teknikleri ve Bulut Entegrasyonu | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Etik, Güvenlik ve Sosyal Etkiler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Proje Çalışmaları ve Uygulamalı Atölye | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | (I) Proje Sunumları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | (II) Proje Sunumları ve Dönem Sonu Değerlendirmesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |