Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
SU ÜRÜNLERİ TEMEL BİLİMLER (YL) (TEZLİ) | |
Kod | ST558 |
Ad | Sucul Kaplumbağaların Biyolojisi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İrem Nur YEŞİLYURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ülkemizde yaşayan sucul kaplumbağa türlerinin genel biyolojileri, ekolojileri ve yayılış alanlarının, türlerin neslini tehdit eden faktörlerin ve korunmaları için gereken önlemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders Deniz kaplumbağalarının taksonomisi ve türlerin teşhisi,Chelonia mydas ve Caretta caretta türlerinin biyolojisi, ekolojisi, Tatlı su kaplumbağalarının taksonomisi, yayılışı ve türlerin teşhisini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1.Bonin, F., Devaux, B. , Dupre, A. 2006. Turtles of the world 2-Baran, İ. ,Atatür, M. K. 1998. Turkish Herpetofauna 3. Peter L. Lutz and John A. Musick, 1997. Biology of Sea Turtles, Vol. 1
Notlar
Başoğlu M., Baran İ. 1977 .Türkiye Sürüngenleri Kısım I Kaplumbağa ve kertenkeleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sucul Kaplumbağaların evrimi, biyolojisi ve ekolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Dünyada yaşayan sucul kaplumbağa türleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Ülkemizde yaşayan kaplumbağa türlerini ve bu türlerin yayılış alanlarını sıralar. |
ÖÇ04 | Türlerin neslini tehdit eden faktörleri listeler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve kavramları açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veriler toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaplumbağaların genel özelikleri | Ders bilgi paketini inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Deniz Kaplumbağalarının evrimine, yaşam hikayesine biyolojisine ve ekolojisine genel bir bakış | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
3 | Deniz kaplumbağalarının taksonomisi ve türlerin teşhisi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Eretmochelys imbricata, Lepidochelys olivacea, Lepidochelys kempii türlerinin biyolojisi, ekolojisi ve dünyadaki dağılımı | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Chelonia agassizi, Natator depressus, Dermochelys coriacea türlerinin biyolojisi, ekolojisi ve dünyadaki dağılımı | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ülkemizde yuva yapan Chelonia mydas ve Caretta caretta türlerinin biyolojisi, ekolojisi, dağılım ve yuvalama alanları | Ödev: Tez okuma ve sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
7 | Chelonia mydas ve Caretta caretta türlerinin ülkemizdeki durumu | Ödev: Makale okuma ve makale sunumu hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınavlar | Sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tatlı su kaplumbağalarının evrimine, yaşam hikayesine genel bir bakış | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Tatlı su kaplumbağalarının biyolojisine ve ekolojisine genel bir bakış | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tatlı su kaplumbağalarının taksonomisi, yayılışı ve türlerin teşhisi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
12 | Trionyx triunguis, Rafetus euphraticus türlerinin biyolojisi ve ekolojisi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Trionyx triunguis, Rafetus euphraticus türlerinin yayılışı ve ülkemizdeki durumu | Ödev: Tez okuma, sunumu hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
14 | Emys orbicularis, Mauremys rivulata, Mauremys caspica türlerinin biyolojisi, ekolojisi, yayılışı ve ülkemizdeki durumu | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kaplumbağalar üzerindeki tehditler ve türlerin korunması | Ödev: sunum hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |