ST558 Sucul Kaplumbağaların Biyolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
SU ÜRÜNLERİ TEMEL BİLİMLER (YL) (TEZLİ)
Kod ST558
Ad Sucul Kaplumbağaların Biyolojisi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İrem Nur YEŞİLYURT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Ülkemizde yaşayan sucul kaplumbağa türlerinin genel biyolojileri, ekolojileri ve yayılış alanlarının, türlerin neslini tehdit eden faktörlerin ve korunmaları için gereken önlemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders Deniz kaplumbağalarının taksonomisi ve türlerin teşhisi,Chelonia mydas ve Caretta caretta türlerinin biyolojisi, ekolojisi, Tatlı su kaplumbağalarının taksonomisi, yayılışı ve türlerin teşhisini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1.Bonin, F., Devaux, B. , Dupre, A. 2006. Turtles of the world 2-Baran, İ. ,Atatür, M. K. 1998. Turkish Herpetofauna 3. Peter L. Lutz and John A. Musick, 1997. Biology of Sea Turtles, Vol. 1

Notlar

Başoğlu M., Baran İ. 1977 .Türkiye Sürüngenleri Kısım I Kaplumbağa ve kertenkeleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sucul Kaplumbağaların evrimi, biyolojisi ve ekolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Dünyada yaşayan sucul kaplumbağa türleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Ülkemizde yaşayan kaplumbağa türlerini ve bu türlerin yayılış alanlarını sıralar.
ÖÇ04 Türlerin neslini tehdit eden faktörleri listeler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve kavramları açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veriler toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kaplumbağaların genel özelikleri Ders bilgi paketini inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Deniz Kaplumbağalarının evrimine, yaşam hikayesine biyolojisine ve ekolojisine genel bir bakış Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
3 Deniz kaplumbağalarının taksonomisi ve türlerin teşhisi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Eretmochelys imbricata, Lepidochelys olivacea, Lepidochelys kempii türlerinin biyolojisi, ekolojisi ve dünyadaki dağılımı Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Chelonia agassizi, Natator depressus, Dermochelys coriacea türlerinin biyolojisi, ekolojisi ve dünyadaki dağılımı Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ülkemizde yuva yapan Chelonia mydas ve Caretta caretta türlerinin biyolojisi, ekolojisi, dağılım ve yuvalama alanları Ödev: Tez okuma ve sunumuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
7 Chelonia mydas ve Caretta caretta türlerinin ülkemizdeki durumu Ödev: Makale okuma ve makale sunumu hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınavlar Sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tatlı su kaplumbağalarının evrimine, yaşam hikayesine genel bir bakış Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Tatlı su kaplumbağalarının biyolojisine ve ekolojisine genel bir bakış Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Tatlı su kaplumbağalarının taksonomisi, yayılışı ve türlerin teşhisi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
12 Trionyx triunguis, Rafetus euphraticus türlerinin biyolojisi ve ekolojisi Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Trionyx triunguis, Rafetus euphraticus türlerinin yayılışı ve ülkemizdeki durumu Ödev: Tez okuma, sunumu hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
14 Emys orbicularis, Mauremys rivulata, Mauremys caspica türlerinin biyolojisi, ekolojisi, yayılışı ve ülkemizdeki durumu Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Kaplumbağalar üzerindeki tehditler ve türlerin korunması Ödev: sunum hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 144
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,76
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.04.2025 12:19