Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
İnşaat Teknolojisi | |
Kod | GRS106 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OB Ortak Dersler (Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Konservatuvar) S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Ümit Yaşar BAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilere girişimci düşünme becerisi kazandırmak ve iş fikri geliştirme süreçlerini öğretmektir. Yenilikçi, risk alabilen ve fırsatları değerlendirebilen bireyler yetiştirmeyi hedefler. İş planı hazırlama, pazar analizi ve finansal kaynaklara erişim gibi temel konulara odaklanır. Öğrencilerin kendi işlerini kurmaları veya mevcut işletmelere yenilikçi katkı sağlamaları teşvik edilir.
Dersin İçeriği
Girişimciliğin Önemi, Gelişimi ve Kavramı, Girişimcilik Nitelikleri ve Girişimciliği Etkileyen Faktörler, Girişimcilik Konusundaki Gelişmeler, Türkiye'de Girişimcilik Olgusu, Kadın Girişimcilik, Türk Girişimcisinin Yapısal Özellikleri , Girişimciliğin Sorunları ve Çözüm Önerileri konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kiriş, D. (2018). Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi. Nobel Yayınları. Şahin, A. (2017). Girişimcilik: İş Fikri ve Başlangıç Aşamaları. Seçkin Yayınları. Ders notları, Ümit Yaşar BAL
Notlar
https://www.youtube.com/watch?v=KMNSxtoL4vE
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimciliğin önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Girişimcilerin karşılaştığı sorunları tanımlar. |
ÖÇ03 | İyi bir girişimcinin nasıl olması gerektiğini açıklar. |
ÖÇ04 | Kadın girişimcilerin karşılaşabileceği sorunları tanımlar. |
ÖÇ05 | Girişimciliği destekleyen ve zorlayan çevresel, sektörel, ekonomik ve politik dengeleri açıklar. |
ÖÇ06 | Girişimci, yönetici ve lider arasındaki farklılıkları açıklar. |
ÖÇ07 | Türkiye'de ve dünyadaki girişimciliği karşılaştırır. |
ÖÇ08 | Girişimcilikle birlikte kariyerini planlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için kullanır. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi doğrultusunda modern yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı işletmesi ve uygulama süreçleri ile yapı metraj ve maliyetini ortaya çıkarabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kalite, standart ve standardizasyon kavramları, üretimde kalite kontrolü ile şantiye yönetimi ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda sorumluluk alma, etkin çalışma becerisine ve özgüvene sahiptir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenmenin gereklilik bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini yeniler. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ile Mesleki İngilizce'yi iyi kullanabilme ve ayrıca etkili iletişim kurabilme becerisi sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş hayatında; çevre bilinci, iş sağlığı ve güvenliği ile mesleki etik sorumluluğuna sahiptir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik Kavramı ve Özellikleri | Konuların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Girişimcilikte Liderlik ve Yöneticilik Niteliklerinin Önemi | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
3 | Girişimcilik Nitelikleri ve Girişimciliği Etkileyen Faktörler | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Girişimcilik Konusundaki Gelişmeler | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Türkiye'de Girişimcilik Olgusunun Genel Değerlendirilmesi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Cumhuriyet Döneminde Girişimcilik | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
7 | Kadın Girişimcilik | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türk Girişimcisinin Yapısal Özellikleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Girişimciliğin Sorunları ve Çözüm Önerileri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Türkiye'de Girişimciliğin Dünyadaki Gelişme Trendleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Türkiye'de Yeni Girişimci Adaylarına Öneriler ve girişimcilik türleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | İş Yeri Kuruluş İşlemleri ve yeri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
14 | Kariyer planlaması | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Kariyer yönetimi | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |