RES715 Sanat Eğitiminin Tarihi II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
RESİM İŞ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
Kod RES715
Ad Sanat Eğitiminin Tarihi II
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, 20. yüzyıl başlarından günümüze kadar olan dönemde sanat eğitiminin geçirdiği dönüşümleri anlamayı amaçlar. Modernizm, postmodernizm, çağdaş sanat pratikleri ve dijital çağda sanat eğitiminin nasıl değiştiği incelenir.

Dersin İçeriği

Ders, 20. yüzyılın başından günümüze sanat eğitimi reformları ve sanat eğitimi yaklaşımlarını ile Türkiye’de Sanayi-i Nefise Mektebi ile başlayan sürecin ele alınmasını kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Arthur D. Efland. Sanat Eğitiminin Tarihi: Görsel Sanatlar Öğretiminde Düşünsel ve Sosyal Eğilimler Katherine M. Douglas ve Diane B. Jacquith. Engaging Learners through Artmaking: Choice-Based Art Education in the Classroom Laura H. Chapman. Approaches to Art in Education

Notlar

İnternet kaynakları be makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Herbert Read’in Sanat Yolu ile Eğitim yaklaşımını açıklar.
ÖÇ02 Viktor Lowenfeld’in sanat eğitimine katkılarını açıklar.
ÖÇ03 Soğuk Savaş'ın sanat eğitimi üzerindeki etkisi tartışır.
ÖÇ04 Çokkültürlü Sanat Eğitimi’nin kapsamını özetler.
ÖÇ05 Disipline Dayalı Sanat Eğitimi’ni açıklar.
ÖÇ06 Seçim Tabanlı/Sanatsal Davranış Öğretimi’nin önemini tartışır.
ÖÇ07 Görsel Kültür ve sanat eğitimi arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ08 Topluluk Temelli Sanat Eğitimi’nin tarihsel gelişimini özetler.
ÖÇ09 Müze ve galerilerin sanat eğitiminde kullanımının tarihsel gelişimini özetler.
ÖÇ10 Sanat Temelli Çevre Eğitimi’ni açıklar.
ÖÇ11 Dijital teknolojilerin sanat eğitimi üzerindeki etkisini açıklar.
ÖÇ12 Sanat eğitiminin geleceğini tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Herbert Read - Sanat Yolu ile Eğitim Ders ile ilgili metinlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Viktor Lowenfeld ve Sanat Eğitimine Katkıları Ders ile ilgili metinlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 “Yaratıcı ve Zihinsel Gelişim” Ders ile ilgili metinlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Soğuk Savaş'ın Sanat Eğitimi Üzerindeki Etkisi Ders ile ilgili metinlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Laura H. Chapman ve "Eğitimde Sanata Yaklaşımlar" Ders ile ilgili metinlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Çokkültürlü Sanat Eğitimi Ders ile ilgili metinlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Disipline Dayalı Sanat Eğitimi Ders ile ilgili metinlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sunum hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Seçim Tabanlı/Sanatsal Davranış Öğretimi Ders ile ilgili metinlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Görsel Kültür ve Sanat Eğitimi Ders ile ilgili metinlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Topluluk Temelli Sanat Eğitimi Ders ile ilgili metinlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Müze ve Galerilerin Sanat Eğitimindeki Yeri Ders ile ilgili metinlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sanat Temelli Çevre Eğitimi Ders ile ilgili metinlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Dijital Teknolojiler ve Sanat Eğitimi Ders ile ilgili metinlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sanat Eğitiminin Geleceği Ders ile ilgili metinlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders ile ilgili metinlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders ile ilgili metinlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 12 48
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.05.2025 11:58