Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
RESİM İŞ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | RES718 |
Ad | Resim Atölye II |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin sanatsal pratiklerini derinleştirerek, kişisel kimliklerini oluşturdukları özgün projeler üzerinde çalışmalarını sağlar. Ders, sanat eğitimine dair eleştirel bakış açılarıyla, sanatsal süreç ve öğretim yöntemlerini birleştirerek daha kapsamlı bir yaratıcı yaklaşım geliştirmeye yöneliktir. Öğrenciler, resimle ilgili deneysel ve çağdaş tekniklere odaklanarak, kendi sanat pratiği ile eğitsel yöntemleri ilişkilendireceklerdir. Aynı zamanda, öğrencilere sanat eğitimi bağlamında etkili öğrenme ortamları yaratma becerisi kazandırılacaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin kişisel sanatsal üretimlerini çağdaş ve deneysel teknikler aracılığıyla derinleştirmelerine olanak tanır. Ders süresince öğrenciler, kavramsal çerçeveye dayalı bireysel projeler geliştirir; yaratıcı süreçlerini sanat eğitimi bağlamında düşünsel ve pedagojik temellere oturturlar. Eleştirel sanat eğitimi yaklaşımları doğrultusunda, resimsel anlatım ile öğrenme ortamı tasarımı arasında bağ kurarak hem sanatsal hem eğitsel yeterliklerini geliştirirler. Atölye çalışmaları, sunumlar ve grup değerlendirmeleri ile desteklenen bu süreçte, öğrencilerin teknik ve düşünsel becerilerinin gelişimi hedeflenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Nimet Keser, Sanat Sözlüğü Julia Cameron, Sanatçının Yolu Lois Hetland, Studio Thinking: The Real Benefits of Visual Arts Education Mark David Gottsegen, Ressamın El Kitabı
Notlar
www.guggenheim.org/education www.moma.org/collection www.sakipsabancimuzesi.org www.art21.org
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendi sanatsal kimliğini yansıtan özgün projeler geliştirebilir. |
ÖÇ02 | Deneysel ve çağdaş resim tekniklerini etkili biçimde kullanabilir. |
ÖÇ03 | Sanatsal üretim sürecini pedagojik yaklaşımlarla ilişkilendirebilir. |
ÖÇ04 | Kavramsal düşünceyi sanat pratiğine entegre edebilir. |
ÖÇ05 | Sanatsal süreçlerini sözlü, yazılı ve görsel olarak ifade edebilir. |
ÖÇ06 | Sanat pratiğini sergileme, sunum ve yazılı belgeler aracılığıyla profesyonel düzeyde paylaşabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı ve Yönelim: Sanat eğitimi perspektifinde yaratıcı sürece giriş | Kişisel resim deneyimlerinizi ve bu dersten beklentilerinizi anlatan kısa bir yazı yazınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | İleri Resim Tekniklerine Giriş: Malzeme çeşitliliği ve teknik karşılaştırmalar | En az üç farklı ileri resim tekniğini araştırınız ve görsel örneklerle getiriniz. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Deneysel Yaklaşımlar I: Kolaj, monoprint, yırtma ve katmanlama teknikleri | Kolaj/monoprint için uygun malzemeler toplayınız. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Sanat Eğitiminde Yaratıcılık: Pedagojik çerçevede yaratıcı çözüm üretimi | Sanat eğitimi ve yaratıcılık üzerine bir makale okuyunuz. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Karışık Teknik Uygulamaları: Farklı yüzeyler ve melez malzeme kullanımı | En az iki farklı malzeme ile evde denemeler yapınız. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Sanat Tarihi ve Çağdaş Sanatla Bağ Kurma: Kavramsal alt yapının oluşturulması | Bir tarihsel ve bir çağdaş sanatçı belirleyiniz. Kısa bir karşılaştırmalı sunum hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | Bireysel Proje Tasarımı: Konsept belirleme, eskiz, araştırma yönlendirmesi | Proje önerisi taslağı (tema, teknik, kavramsal yaklaşım) hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Proje sürecinize ait görsel dokümantasyonu hazırlayınız. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Geniş Format ve Serbest Yüzey Deneyleri: Malzeme sınırlarını zorlamak | Geniş bir yüzey (tuval, mukavva vb.) temin ediniz. Zemin hazırlığını deneyiniz. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Pedagojik Proje Üretimi: Eğitim bağlamında yaratıcı etkinlik önerileri | Yaratıcı bir eğitim etkinliği tasarlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Güncel Sanatçıların Uygulama Pratiklerinden Örnekler | Deneysel çalışan bir çağdaş sanatçı belirleyiniz. Kısa bir sanatçı profili hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bireysel Proje Üzerine Geliştirme ve Eleştiri | 8. haftadaki geri bildirimleri gözden geçiriniz. Projenizi yeniden yapılandırmak için bir plan oluşturunuz. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Sanatçı Metni Yazımı ve Sanatçı Kimliğinin İnşası | 150–250 kelimelik bir sanatçı metni yazınız. 100 kelimelik kısa bir sanatçı biyografisi hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Projelerin Tamamlanması ve Sergi Planlaması | Sergi yerleşimi için malzemeleri belirleyiniz. Sunumunuzu prova ediniz. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Final Sunumları ve Öz Değerlendirme: Sanatsal ve pedagojik çıktıların paylaşımı | Öz değerlendirme formunu doldurunuz. Final sunumunuzu tamamlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |