Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | TİB747 |
Ad | Yüksek Gramer I |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSA ALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Arapça gramer kurallarını ileri seviyede öğrenmek.
Dersin İçeriği
Arapça ileri seviyede gramer kuralları.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
el-Kitâb (Sibeveyh)
Notlar
Muğni'l-lebib (İbn Hişam)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arapça grameri öğrenir. |
ÖÇ02 | İleri seviyede Arap gramerini kavrar. |
ÖÇ03 | Arpça edebi metinleri çözümler. |
ÖÇ04 | Arap dilinde hasrı öğrenir. |
ÖÇ05 | Konuşmacının istediği kelime ile söze başlayabileceğini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İsim cümlesi | İbn Hişam (Muğni'l-lebîb) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fiil cümlesi | İbn Hişam (Muğni'l-lebîb) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İsim cümlesinin fiil cümlesine dönüşmesi | İbn Hişam (Muğni'l-lebîb) | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Fiil Fail uyumu | İbn Hişam (Muğni'l-lebîb) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Haberin takdimi | İbn Hişam (Muğni'l-lebîb) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Fasl ve vasL | İbn Hişam (Muğni'l-lebîb) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Arap Gramerinde İstisna | İbn Hişam (Muğni'l-lebîb) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Mütalaa | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Arap Gramerinde Raf | en-Nahvu'l-Vadıh | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Arap Gramerinde Nasb | en-Nahvu'l-Vadıh | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Arap Gramerinde Cer | en-Nahvu'l-Vadıh | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Şimdiki Geniş ve Gelacek zaman | en-Nahvu'l-Vadıh | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Arap Gramerinde Hazf | en-Nahvu'l-Vadıh | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Arap Gramerinde Mefulat | en-Nahvu'l-Vadıh | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Hazfi Meful | en-Nahvu'l-Vadıh | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Mütalaa | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Mütalaa | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,56 | ||
AKTS | 6 AKTS |