SYB363 Tenis

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR.
Kod SYB363
Ad Tenis
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere tenis oyun kuralları konusunda bilgi sahibi yapmak. Temel teknik ve taktik beceriler kazandırmak. Kazanılan becerileri müsabaka içinde uygulayabilmek.

Dersin İçeriği

Tenis oyunu genel karakteristikleri, Tenis oyununun dünyada ve Türkiye´de tarihi gelişimi, Çağdaş Tenisin saha ölçüleri ve oyun kuralları, Temel duruş çeşitleri, Forehand, Backhand, Servis, Servis karşılama, Vole, Smaç ve Ekstrem vuruşların öğretimi. Uluslararası tenis kuralları. Öğrenilen bu tekniklerin oyun Tekler ve çiftler oyunu içerisinde kullanımı.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. 2- Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002. 3- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 4- Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 5- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 6- TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 7- Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 8- Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık ltd.Şti.1998 9- Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2

Notlar

1- Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. 2- Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002. 3- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 4- Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 5- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 6- TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 7- Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 8- Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık ltd.Şti.1998 9- Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tenis oyununun dünyada, Türkiye´de tarihi gelişimini ve oyun kurallarını açıklar.
ÖÇ02 Tenisin temel tekniklerini tanımlar.
ÖÇ03 Temel tenis tekniklerinden yer vuruşlarını (temel duruş, forehand ve backhand) uygun bir şekilde uygular.
ÖÇ04 Oyunun temel savunma ve hücum tekniklerini analiz eder.
ÖÇ05 Müsabaka ortamında temel tenis tekniklerini doğru bir şekilde kullanır.
ÖÇ06 Tenis oyun stratejilerini farklı oyun senaryolarına göre karşılaştırır.
ÖÇ07 Temel tekniklerin öğretiminde etkili iletişim becerileri kullanır.
ÖÇ08 Tenis kurallarını ve stratejilerini oyun içinde sentezleyerek uygun taktikler kullanır.
ÖÇ09 Müsabaka performansını değerlendirerek güçlü ve zayıf yönlerini belirler.
ÖÇ10 Etkili hücum ve savunma taktikleri oluşturarak oyun stratejisi geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tenis oyununun Dünyada ve Türkiye´de tarihi gelişimi. Çağdaş Tenisin saha ölçüleri ve Uluslararası tenis oyun kuralları. Tenis sporunun Türkiye'ye ne zaman ve nasıl geldiğini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Tenis oyunundaki forehand vuruş tekniğinin öğretimi ve geliştirilmesi. Forehand vuruş tekniğini anlamak için videolar izler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Öğrenilen Forehand tekniğinin iki oyuncu tarafından filede karşılıklı olarak uygulayabilmesi. Filede karşılıklı forehand tekniğini uygulayarak rallide kalma için ipuçları araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
4 Öğrenilen Forehand tekniğinin ve oyun içinde taktiksel kullanımı. Oyun içerisinde forehand tekniğini kullanarak oyunda kalma becerisinin ipuçlarını inşa eder. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 enis oyunundaki Backhand tekniğinin öğretimi ve geliştirilmesi. Backhand vuruş tekniğini anlamak için videolar izler. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Öğrenilen Backhand tekniğinin iki oyuncu tarafından filede karşılıklı olarak uygulayabilmesi. Filede karşılıklı backhand tekniğini uygulayarak rallide kalma için ipuçları tasarlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Öğrenilen Forehand ve Backhand tekniğinin ve oyun içinde taktiksel kullanımı. Oyun içerisinde backhand tekniğini kullanarak oyunda kalma becerisinin ipuçlarını çözümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Öğrenci sınav hazırlığı yapar. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Tenis oyunundaki servis vuruş tekniğinin öğretimi ve geliştirilmesi. Öğrenci servis vuruş tekniğini anlamak için videolar izler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Tenis oyununda servisle oyuna girme ve Servis karşılamanın istikrarlı hale getirilmesi. Öğrenci, servis ve servis karşılama konusunda bilgi toplar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Tenis oyununda servisle oyuna girme, servis karşılama ve topu oyunda tutmayı istikrarlı hale getirilmesi. Öğrenci tenis müsabakası hakkında çıkarımda bulunur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Tenis oyunundaki yaklaşma vuruşu ve vole vuruşu tekniğini öğretimi ve geliştirilmesi. Öğrenci yaklaşma vuruşu ve vole hakkında çeşitli videolar seyreder. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Öğrenilen tüm tekniklerin tekler oyunu içerinde taktiksel olarak kullanımı. Öğrenci tekler tenis müsabakası kuralları hakkında bilgi sahibi olur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Teniste öğrenilen tüm tekniklerin oyun içinde taktiksel olarak uygulamak ve istikrar sağlamak. Öğrenci tenis maçı videoları izler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Teniste öğrenilen tüm tekniklerin çiftler oyunu içinde taktiksel olarak uygulamak ve istikrar sağlamak. Öğrenci teniste çiftler müsabakası konusunda bilgi toplar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenci sınav hazırlığında bulunur. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenci sınav hazırlığında bulunur. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2025 01:14