Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR. | |
Kod | SYB363 |
Ad | Tenis |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere tenis oyun kuralları konusunda bilgi sahibi yapmak. Temel teknik ve taktik beceriler kazandırmak. Kazanılan becerileri müsabaka içinde uygulayabilmek.
Dersin İçeriği
Tenis oyunu genel karakteristikleri, Tenis oyununun dünyada ve Türkiye´de tarihi gelişimi, Çağdaş Tenisin saha ölçüleri ve oyun kuralları, Temel duruş çeşitleri, Forehand, Backhand, Servis, Servis karşılama, Vole, Smaç ve Ekstrem vuruşların öğretimi. Uluslararası tenis kuralları. Öğrenilen bu tekniklerin oyun Tekler ve çiftler oyunu içerisinde kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. 2- Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002. 3- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 4- Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 5- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 6- TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 7- Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 8- Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık ltd.Şti.1998 9- Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2
Notlar
1- Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. 2- Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002. 3- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 4- Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 5- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 6- TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 7- Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 8- Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık ltd.Şti.1998 9- Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tenis oyununun dünyada, Türkiye´de tarihi gelişimini ve oyun kurallarını açıklar. |
ÖÇ02 | Tenisin temel tekniklerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Temel tenis tekniklerinden yer vuruşlarını (temel duruş, forehand ve backhand) uygun bir şekilde uygular. |
ÖÇ04 | Oyunun temel savunma ve hücum tekniklerini analiz eder. |
ÖÇ05 | Müsabaka ortamında temel tenis tekniklerini doğru bir şekilde kullanır. |
ÖÇ06 | Tenis oyun stratejilerini farklı oyun senaryolarına göre karşılaştırır. |
ÖÇ07 | Temel tekniklerin öğretiminde etkili iletişim becerileri kullanır. |
ÖÇ08 | Tenis kurallarını ve stratejilerini oyun içinde sentezleyerek uygun taktikler kullanır. |
ÖÇ09 | Müsabaka performansını değerlendirerek güçlü ve zayıf yönlerini belirler. |
ÖÇ10 | Etkili hücum ve savunma taktikleri oluşturarak oyun stratejisi geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tenis oyununun Dünyada ve Türkiye´de tarihi gelişimi. Çağdaş Tenisin saha ölçüleri ve Uluslararası tenis oyun kuralları. | Tenis sporunun Türkiye'ye ne zaman ve nasıl geldiğini araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tenis oyunundaki forehand vuruş tekniğinin öğretimi ve geliştirilmesi. | Forehand vuruş tekniğini anlamak için videolar izler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Öğrenilen Forehand tekniğinin iki oyuncu tarafından filede karşılıklı olarak uygulayabilmesi. | Filede karşılıklı forehand tekniğini uygulayarak rallide kalma için ipuçları araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Öğrenilen Forehand tekniğinin ve oyun içinde taktiksel kullanımı. | Oyun içerisinde forehand tekniğini kullanarak oyunda kalma becerisinin ipuçlarını inşa eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | enis oyunundaki Backhand tekniğinin öğretimi ve geliştirilmesi. | Backhand vuruş tekniğini anlamak için videolar izler. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Öğrenilen Backhand tekniğinin iki oyuncu tarafından filede karşılıklı olarak uygulayabilmesi. | Filede karşılıklı backhand tekniğini uygulayarak rallide kalma için ipuçları tasarlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Öğrenilen Forehand ve Backhand tekniğinin ve oyun içinde taktiksel kullanımı. | Oyun içerisinde backhand tekniğini kullanarak oyunda kalma becerisinin ipuçlarını çözümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenci sınav hazırlığı yapar. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tenis oyunundaki servis vuruş tekniğinin öğretimi ve geliştirilmesi. | Öğrenci servis vuruş tekniğini anlamak için videolar izler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Tenis oyununda servisle oyuna girme ve Servis karşılamanın istikrarlı hale getirilmesi. | Öğrenci, servis ve servis karşılama konusunda bilgi toplar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Tenis oyununda servisle oyuna girme, servis karşılama ve topu oyunda tutmayı istikrarlı hale getirilmesi. | Öğrenci tenis müsabakası hakkında çıkarımda bulunur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Tenis oyunundaki yaklaşma vuruşu ve vole vuruşu tekniğini öğretimi ve geliştirilmesi. | Öğrenci yaklaşma vuruşu ve vole hakkında çeşitli videolar seyreder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Öğrenilen tüm tekniklerin tekler oyunu içerinde taktiksel olarak kullanımı. | Öğrenci tekler tenis müsabakası kuralları hakkında bilgi sahibi olur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Teniste öğrenilen tüm tekniklerin oyun içinde taktiksel olarak uygulamak ve istikrar sağlamak. | Öğrenci tenis maçı videoları izler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Teniste öğrenilen tüm tekniklerin çiftler oyunu içinde taktiksel olarak uygulamak ve istikrar sağlamak. | Öğrenci teniste çiftler müsabakası konusunda bilgi toplar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci sınav hazırlığında bulunur. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci sınav hazırlığında bulunur. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |