EBS227 Pediatrik İşitme Kayıpları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
EBELİK PR.
Kod EBS227
Ad Pediatrik İşitme Kayıpları
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İşitme kaybının etkilerinin ve olası zararlarının bertaraf edilmesi aynı zamanda doğru danışmanlık yapılarak gerekli yönlendirmelerin yapılmasının sağlanması

Dersin İçeriği

Pediatrik işitme kayıplarının nedenleri ve çeşitleri, Pediatrik işitme kayıplarının tanılanma süreçleri, Ulusal işitme taramaları, Pediatrik işitme kayıplarının dil gelişimi, eğitim, sosyal yaşam üzerine olumsuz etkileri, Pediatrik işitme kayıplarında doğru yönlendirmelerin yapılması için gerekenler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Şahlı A.S., Pediatrik Odyoloji; 1.Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2021, Ankara, Türkiye.Şerbetçioğlu B., İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi; 1. Basım, Nobel Tıp Kitabevleri, 2021, İstanbul, Türkiye.Katz J., English K., Hood L.J., Tilery K.L., Handbook of Clinical Audiology; Seven Edition, Marshall Chasin; Wolters Kluwer Health, 2015, USA.Sennaroğlu G., Yücel E., Türkyılmaz D., Çiçek Çınar B., Batuk M., Odyoloji-Klinik Uygulama Protokolleri; 1.Baskı, Hipokrat Kitabevi; Prof.Dr. Gonya Sennaroğlu, Prof. 2018, Ankara/Türkiye.Belgin E., Şahlı A.S., Temel Odyoloji; 2. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2017, Ankara, Türkiye.

Notlar

Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İşitme kaybı kavramını, işitme kaybı çeşitleri, değerlendirme yöntemleri ve müdahaleleri bilir.
ÖÇ02 Ulusal yenidoğan işitme taramalarını bilir.
ÖÇ03 Ulusal okulçağı işitme taramalarını bilir.
ÖÇ04 Dil gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Riskli durumları bilir ve bu durumlara göre yönlendirme yapabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İşitme anatomisi ve fizyolojisi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İşitme kaybı çeşitleri ve odyogram türleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Pediatrik işitme kaybının risk faktörleri, nedenleri, belirtileri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Pediatrik işitme kayıplarında tanılama, değerlendirme ve müdahale Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Pediatrik işitme kayıplarında erken tanı ve müdahale programlarının önemi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 Pediatride Ulusal Yenidoğan İşitme Tarama Programı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Tarama ABR Testinin uygulaması ve değerlendirmesi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Ders konuları tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Okul Çağı Çocuklarda İşitme Tarama Programı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Normal ve işitme engelli çocukların gelişim basamakları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Pediatrik dönemde iletişim ve dil gelişim aşamaları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
12 Pediatrik işitme kayıplarının dil- konuşma gelişimi ve akademik başarıya etkisi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Pediatrik işitme kayıplarında işitsel rehabilitasyon Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
14 Pediatrik işitme kayıplarında aile eğitimi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
15 İşitme kaybı ve gelişimsel dil bozukluğu riski durumlarında yönlendirme Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders konuları tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders konuları tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 74
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,96
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.05.2025 02:07