Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| MADEN MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | MDS228 |
| Ad | Teknik Rapor Yazımı ve Sunumu |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Esma KAHRAMAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin mesleki rapor yazma ve topluluk önünde etkili sunum yapma bilgisini edinmesi ve bunu kullanabilme becerisini kazanmasıdır.
Dersin İçeriği
Rapor, tanımı, kısımları. Bir araştırma raporunun hazırlanması. Araştırmanın planlanması, planın uygulanması. Raporun yazımı. Veri kaynakları ve kaynaklardan yararlanma. Rapor yazımında imla kurallarının kullanılışı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Örnekleriyle Mesleki Yazışma ve Rapor Hazırlama Teknikleri, Doç. Dr. Hasan Tutar-Ferit Ayyıldız, Seçin Yayıncılık,2008. Yazışma Teknikleri-Örnekler ve Uygulamalar, Hakan Koç-Menekşe Tarhan Öztoprak, Seçkin Yayıncılık, 2007. Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri, Prof. Dr. Galip Akın, Tiydem Yayıncılık, 2009. Başarılı Sunum Teknikleri, Andrew Bradbory-çev.H. Elçi, Resital-Kaizen, 2006. Etkili Ve Başarılı Konuşma Sanatı-Prezantasyon – Sunum, Birol Vural, Hayat Yayınları, 2003. Bilimsel Anlatım – Yazılı ve Sözlü Sunum İlkeler_, Prof. Dr. K. Erçin Kasapoğlu, Sinemis Yayınları, 2010. Etkili Sunum Teknikleri, Prof. Dr. Demet Güniz-Dr. Ayşen Temel Eğinli, Detay Yayıncılık, 2010
Notlar
İnternet ve diğer kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Bilimsel teknik yazı çeşitleri, yazılı ve sözel sunumun önemi açıklar. |
| ÖÇ02 | Rapor yazımının planlanması, rapor yazım kılavuzu hakkında açıklama yapar. |
| ÖÇ03 | Rapor yazarken dikkat edilmesi gereken konuları listeler. |
| ÖÇ04 | Sunum hazırlarken dikkat edilmesi gereken konuları listeler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | PÇ1. (a) Matematik, fen bilimleri ve Maden Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; PÇ1.(b) bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ2. (a) Maden Mühendisliği alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; PÇ2. (b) bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ3. (a) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; PÇ3.(b) bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi: | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ4. (a) Maden Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; PÇ4.(b) bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ5. Maden Mühendisliğine özgü problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.: | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ6. (a)Disiplin içi (Maden Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; PÇ6. (b) bireysel çalışma becerisi | 5 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ7. (a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; PÇ7. (b) en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi: | 5 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda bilinçli; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PÇ9. Maden Mühendisliğinin etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PÇ10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.:. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ11. Maden Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanındaki sorunları hakkında bilgi; Maden Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel teknik yazı çeşitleri, yazılı ve sözel sunumun önemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Proje-rapor süreci bilimsel proje süreci ve raporlama | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 3 | Rapor türleri, rapor yazım etiği | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Rapor yazımının planlanması, rapor yazım kılavuzu | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | Rapor yazarken dikkat edilmesi gereken konular | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 6 | Raporların şekil ve içeriği | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 7 | Rapor bölümleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınavlar | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
| 9 | Sözlü sunum hazırlanması, iyi bir sunum yapmanın yol haritası | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | Dikkat ve ilgiyi canlı tutma ve sunum sırasında dikkat edilmesi gereken kurallar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | Proje Sunumu 1 | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 12 | Proje Sunumu 2 | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 13 | Proje Sunumu 3 | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 14 | Proje Sunumu 4 | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 15 | Proje Sunumu 5 | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ödev | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,36 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||