MDZ422 Cevher Hazırlama Tesis Diz. ve Org.

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
MADEN MÜHENDİSLİĞİ PR.
Kod MDZ422
Ad Cevher Hazırlama Tesis Diz. ve Org.
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OKTAY BAYAT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. OKTAY BAYAT (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Cevher hazırlama işlemlerinde kullanılan yöntem ve cihazlara bağlı olarak akım şemalarının oluşturulması

Dersin İçeriği

Proses tasarımının tanımı, tasarımda cevherin fiziksel özelliklerinin belirlenmesi. Bant ve besleyeici ünitelerinin boyutlandırılması. Kırma devreleri, öğütme devreleri, eleme devreleri.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

DERS NOTLARI, 2022, PROF. DR. OKTAY BAYAT, YAYINLANMAMIŞ.

Notlar

CEVHER HAZIRLAMA TESİS VE DİZAYNI, ALI AKAR, DEÜ YAYINI, NO MAD 85 / EY-1, 1985.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 CEVHER HAZIRLAMADA TESİS DİZAYN NEDİR. FİZİBİLİTE ANALİZİ NASIL YAPILIR.
ÖÇ02 ZENGİNLEŞTİRME TESİSİ TÜM EKPMANLARIN BOYUTLANDIRILMASI İLE İLGİLİ DİZAYN NEDİR.
ÖÇ03 CİHAZLARIN KAPASİTE, BOYUTLANDIRMA VS HESAPLAMALAR HAKKINDA BİLGİ EDİNİR.
ÖÇ04 AKIM ŞEMASI GELİŞTİRME NASIL YAPILACAĞI ÖĞRETİLİR.
ÖÇ05 MALİYET HESAPLAMA NASIL YAPILIR. BU KONUDA ÖRNEKLER İLE HESAPLAMA HAKKINDA BİLGİ EDİNİR.
ÖÇ06 FİZİBİLİTE NASIL HESAPLANIR. BU DEĞERLERİN IRDELENMESİ NASIL YAPILIR. HAKKINDA BİLGİ EDİNİR.
ÖÇ07 EKONOMİ VE CEVHER HAZIRLAMA İLE BİRLİKTE MADENCILIKTE NASIL ETKILEDİĞİ KONUSUNDA DETAYLI DEĞERLENDİRME YAPILIR.
ÖÇ08 RAPOR HAZIRLAMA HAKKINDA BİLGİ EDİNİR VE RAPOR HAZIRLAR.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal PÇ1. (a) Matematik, fen bilimleri ve Maden Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; PÇ1.(b) bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ2. (a) Maden Mühendisliği alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; PÇ2. (b) bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ3. (a) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; PÇ3.(b) bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi: 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ4. (a) Maden Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; PÇ4.(b) bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ5. Maden Mühendisliğine özgü problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.:
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ6. (a)Disiplin içi (Maden Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; PÇ6. (b) bireysel çalışma becerisi 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PÇ7. (a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; PÇ7. (b) en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi: 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda bilinçli; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PÇ9. Maden Mühendisliğinin etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PÇ10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.:. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PÇ11. Maden Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanındaki sorunları hakkında bilgi; Maden Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 GİRİŞ KAYNAK KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 TESİS DİZAYN AKIM ŞEMASI KAYNAK KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 KIRICI HESAPLAMALAR KAYNAK KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
4 ÖĞÜTME HESAPLAMALAR KAYNAK KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 ZENGİNLEŞTİRME VE FİLTRELEME HESAPLAMALAR KAYNAK KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
6 ÖRNEK UYGULAMA KAYNAK KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
7 ÖRNEK UYGULAMA GENEL KAYNAK KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav SINAV Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 ÖRNEK UYGULAMA 1 BAKIR PROJE ÇALIŞMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 ÖRNEK UYGULAMA 2 KÖMÜR PROJE ÇALIŞMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 ÖRNEK UYGULAMA 3 CAM KUMU PROJE ÇALIŞMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
12 ÖRNEK UYGULAMA 4 DEMİR PROJE ÇALIŞMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
13 ÖRNEK UYGULAMA 5 PROJE ÇALIŞMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması
14 ÖRNEK UYGULAMA 6 PROJE ÇALIŞMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması
15 ÖRNEK UYGULAMA 7 PROJE ÇALIŞMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları PROJE ÇALIŞMASI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları PROJE ÇALIŞMASI Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 50 20
1. Ödev 50 20
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 73
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,92
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2025 10:42