Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| MADEN MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | MDZ422 |
| Ad | Cevher Hazırlama Tesis Diz. ve Org. |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKTAY BAYAT |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Cevher hazırlama işlemlerinde kullanılan yöntem ve cihazlara bağlı olarak akım şemalarının oluşturulması
Dersin İçeriği
Proses tasarımının tanımı, tasarımda cevherin fiziksel özelliklerinin belirlenmesi. Bant ve besleyeici ünitelerinin boyutlandırılması. Kırma devreleri, öğütme devreleri, eleme devreleri.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
DERS NOTLARI, 2022, PROF. DR. OKTAY BAYAT, YAYINLANMAMIŞ.
Notlar
CEVHER HAZIRLAMA TESİS VE DİZAYNI, ALI AKAR, DEÜ YAYINI, NO MAD 85 / EY-1, 1985.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | CEVHER HAZIRLAMADA TESİS DİZAYN NEDİR. FİZİBİLİTE ANALİZİ NASIL YAPILIR. |
| ÖÇ02 | ZENGİNLEŞTİRME TESİSİ TÜM EKPMANLARIN BOYUTLANDIRILMASI İLE İLGİLİ DİZAYN NEDİR. |
| ÖÇ03 | CİHAZLARIN KAPASİTE, BOYUTLANDIRMA VS HESAPLAMALAR HAKKINDA BİLGİ EDİNİR. |
| ÖÇ04 | AKIM ŞEMASI GELİŞTİRME NASIL YAPILACAĞI ÖĞRETİLİR. |
| ÖÇ05 | MALİYET HESAPLAMA NASIL YAPILIR. BU KONUDA ÖRNEKLER İLE HESAPLAMA HAKKINDA BİLGİ EDİNİR. |
| ÖÇ06 | FİZİBİLİTE NASIL HESAPLANIR. BU DEĞERLERİN IRDELENMESİ NASIL YAPILIR. HAKKINDA BİLGİ EDİNİR. |
| ÖÇ07 | EKONOMİ VE CEVHER HAZIRLAMA İLE BİRLİKTE MADENCILIKTE NASIL ETKILEDİĞİ KONUSUNDA DETAYLI DEĞERLENDİRME YAPILIR. |
| ÖÇ08 | RAPOR HAZIRLAMA HAKKINDA BİLGİ EDİNİR VE RAPOR HAZIRLAR. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | PÇ1. (a) Matematik, fen bilimleri ve Maden Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; PÇ1.(b) bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ2. (a) Maden Mühendisliği alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; PÇ2. (b) bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ3. (a) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; PÇ3.(b) bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi: | 5 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ4. (a) Maden Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; PÇ4.(b) bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ5. Maden Mühendisliğine özgü problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.: | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ6. (a)Disiplin içi (Maden Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; PÇ6. (b) bireysel çalışma becerisi | 5 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ7. (a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; PÇ7. (b) en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi: | 5 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda bilinçli; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PÇ9. Maden Mühendisliğinin etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PÇ10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.:. | 5 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ11. Maden Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanındaki sorunları hakkında bilgi; Maden Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | GİRİŞ | KAYNAK KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | TESİS DİZAYN AKIM ŞEMASI | KAYNAK KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | KIRICI HESAPLAMALAR | KAYNAK KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
| 4 | ÖĞÜTME HESAPLAMALAR | KAYNAK KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 5 | ZENGİNLEŞTİRME VE FİLTRELEME HESAPLAMALAR | KAYNAK KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
| 6 | ÖRNEK UYGULAMA | KAYNAK KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 7 | ÖRNEK UYGULAMA GENEL | KAYNAK KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 8 | Ara Sınav | SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | ÖRNEK UYGULAMA 1 BAKIR | PROJE ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 10 | ÖRNEK UYGULAMA 2 KÖMÜR | PROJE ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | ÖRNEK UYGULAMA 3 CAM KUMU | PROJE ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 12 | ÖRNEK UYGULAMA 4 DEMİR | PROJE ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
| 13 | ÖRNEK UYGULAMA 5 | PROJE ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
| 14 | ÖRNEK UYGULAMA 6 | PROJE ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
| 15 | ÖRNEK UYGULAMA 7 | PROJE ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | PROJE ÇALIŞMASI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | PROJE ÇALIŞMASI | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 50 | 20 |
| 1. Ödev | 50 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,92 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||