Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| MADEN MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | MDS406 |
| Ad | Metalik Cev. ve Zeng. Yönt. |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKTAY BAYAT |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere metalik cevherlerin zenginleştirilmesi konusunda genel bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Metalik cevherlerin zenginleştirme yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
CEVHER HAZIRLAMA, NECATİ YILDIZ, ISBN: 978-975-96779-1-6, 2007.
Notlar
METALİK CEVHERLERİ ZENGİNLEŞTİRME YÖNTEMLERİ DERS NOTLARI, PROF DR OKTAY BAYAT, 2022, YAYINLANMAMIŞ.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | METALİK CEVHERLER HAKKINDA BİLGİ EDİNİR |
| ÖÇ02 | TÜRKİYE DE ÖRNEK UYGULAMALAR |
| ÖÇ03 | DÜNYA DAKİ ÖRNEK UYGULAMALAR HAKKINDA BİLGİ EDİNİR VE ANALİZ EDER. |
| ÖÇ04 | METALLER HAKKINDA DETAYLI BİLGİ EDİNİR. |
| ÖÇ05 | METALLERİN FIYAT VE TÜKETİMLERİ KONUSUNDA GELECEK TAHMİNİ YAPAR |
| ÖÇ06 | NADİR TOPRAK ELEMENTLERİ NELERDİR, HAZIRLANMASI VE ZENGINLEŞTİRİLMESİ HAKKINDA BİLGİ EDİNİR. |
| ÖÇ07 | ARSENİK, UZAKLAŞTIRLIMASIVE KONTROLÜ HAKKINDA BİLGİ EDİNİR. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 3 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 3 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 3 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 2 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | METALIK CEVHER NEDİR | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
| 2 | KROMİT cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 3 | MANGAN cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 4 | CİVA CEVHERİ cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 5 | ARSENİK cevherleri zenginleştirilmesi | KITAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 6 | ALUMİNYUM cevherleri zenginleştirilmesi | KITAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 7 | BAKIR cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | KURŞUN VE ÇİNKO | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
| 10 | ALTIN CEVHERİ | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
| 11 | GÜMÜŞ cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
| 12 | ANTİMUAN cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
| 13 | NİKEL CEVHERİ | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 14 | DEMİR CEVHERLERİ | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 15 | NADİR TOPRAK ELEMENTLERİ | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Kısa Sınav | 10 | 4 |
| 1. Ara Sınav | 90 | 36 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,36 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||