MDS406 Metalik Cev. ve Zeng. Yönt.

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
MADEN MÜHENDİSLİĞİ PR.
Kod MDS406
Ad Metalik Cev. ve Zeng. Yönt.
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OKTAY BAYAT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. OKTAY BAYAT (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilere metalik cevherlerin zenginleştirilmesi konusunda genel bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Metalik cevherlerin zenginleştirme yöntemleri

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

CEVHER HAZIRLAMA, NECATİ YILDIZ, ISBN: 978-975-96779-1-6, 2007.

Notlar

METALİK CEVHERLERİ ZENGİNLEŞTİRME YÖNTEMLERİ DERS NOTLARI, PROF DR OKTAY BAYAT, 2022, YAYINLANMAMIŞ.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 METALİK CEVHERLER HAKKINDA BİLGİ EDİNİR
ÖÇ02 TÜRKİYE DE ÖRNEK UYGULAMALAR
ÖÇ03 DÜNYA DAKİ ÖRNEK UYGULAMALAR HAKKINDA BİLGİ EDİNİR VE ANALİZ EDER.
ÖÇ04 METALLER HAKKINDA DETAYLI BİLGİ EDİNİR.
ÖÇ05 METALLERİN FIYAT VE TÜKETİMLERİ KONUSUNDA GELECEK TAHMİNİ YAPAR
ÖÇ06 NADİR TOPRAK ELEMENTLERİ NELERDİR, HAZIRLANMASI VE ZENGINLEŞTİRİLMESİ HAKKINDA BİLGİ EDİNİR.
ÖÇ07 ARSENİK, UZAKLAŞTIRLIMASIVE KONTROLÜ HAKKINDA BİLGİ EDİNİR.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal PÇ1. (a) Matematik, fen bilimleri ve Maden Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; PÇ1.(b) bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ2. (a) Maden Mühendisliği alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; PÇ2. (b) bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ3. (a) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; PÇ3.(b) bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi:
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ4. (a) Maden Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; PÇ4.(b) bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ5. Maden Mühendisliğine özgü problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.:
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ6. (a)Disiplin içi (Maden Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; PÇ6. (b) bireysel çalışma becerisi
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PÇ7. (a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; PÇ7. (b) en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi:
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda bilinçli; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PÇ9. Maden Mühendisliğinin etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PÇ10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.:.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PÇ11. Maden Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanındaki sorunları hakkında bilgi; Maden Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 METALIK CEVHER NEDİR KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 KROMİT cevherleri zenginleştirilmesi KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 MANGAN cevherleri zenginleştirilmesi KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 CİVA CEVHERİ cevherleri zenginleştirilmesi KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 ARSENİK cevherleri zenginleştirilmesi KITAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 ALUMİNYUM cevherleri zenginleştirilmesi KITAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 BAKIR cevherleri zenginleştirilmesi KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 KURŞUN VE ÇİNKO KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
10 ALTIN CEVHERİ KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
11 GÜMÜŞ cevherleri zenginleştirilmesi KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
12 ANTİMUAN cevherleri zenginleştirilmesi KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
13 NİKEL CEVHERİ KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 DEMİR CEVHERLERİ KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 NADİR TOPRAK ELEMENTLERİ KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Kısa Sınav 10 4
1. Ara Sınav 90 36
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 84
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,36
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2025 02:28