Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | SOSS308 |
Ad | İletişim Becerileri ve Diksiyon |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ALİ ALTIKULAÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dili kullanırken doğru nefes alıp sesleri doğru telaffuz etmek
Dersin İçeriği
Ders iletişim becerilerini ve estetik konuşma becerilerini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Diksiyon 1-2 Modülleri (2011)
Notlar
Devito, J. A. (2009). Human communication. (11th ed.). Boston: Pearson International Edition
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konuşma ve dinleme becerilerinin bireylerarası iletişimdeki işlevini tartışır. |
ÖÇ02 | Gruplardaki iletişim yapılarını ayırt edebilir. |
ÖÇ03 | Stres kavramının, iletişim içerisindeki yerini çözümler. |
ÖÇ04 | Zaman yönetimi kavramının özelliklerini değerlendirir. |
ÖÇ05 | Türkçe'nin yazma ve okuma esnasındaki farklarını ayırt eder. |
ÖÇ06 | Dili kullanırken doğru nefes alıp verir. |
ÖÇ07 | Dili kullanırken sesleri doğru telaffuz eder. |
ÖÇ08 | Konuşmasındaki yaygın dil hatalarının farkına varır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitimin bilimsel temellerini tanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye değer verir | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konuşma Becerileri | Ön hazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Dinleme Becerileri | Kaynak kitaptan ilgili yerler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Diksiyon Sanatının Önemi ve Ses | Ön hazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Solunum | İlgili okumalar yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
5 | Kelime ve Söz Noktaları | Ek makale okunacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yazı Dili ile Konuşma Dili Arasındaki Farklar | Kaynak kitaptan ilgili bölümler okunacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Söz Noktaları | İlgili okumalar yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak kitaptan ilgili okumalar yapılacaktır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Anlatım | Ön hazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Jest ve Mimikler | Ön hazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
11 | Etkili Okuma Alıştırmaları | İlgili okumalar yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tekerleme Egzersizleri | Örnek tekerlemeler önceden okunacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Düz yazı okumaları | Örnek metinler önceden okunacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
14 | Şiir okumaları | Örnek şiirler önceden okunacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Duygu alıştırmaları | Örnek alıştırmalar yapılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak kitaptan ilgili okumalar yapılacaktır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili okumalar yapılacaktır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 4 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |