OKLZ309 Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod OKLZ309
Ad Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Erken çocukluk dönemindeki çocukların sahip olduğu müzik becerilerini, Okulöncesi dönem eğitiminde ulaşılacak hedefler doğrultusunda müziğin kullanımını, müzik öğretme tekniklerini ve ilgili alanda gerekli ortam ve donanımın geliştirilmesini öğrenecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders; Okul öncesi eğitimde müziğin önemi, Müzik ve eğitim ilişkisi, 0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimi,0-8 yaş çocuğun müzikal becerileri,Okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımı,Okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımına uygun repertuar oluşturma,Çocuk şarkılarının tanıtımı,Çocuk şarkılarının analizi,Çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler,Okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri,Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı oluşturulması,Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili donanımın oluşturulması,Müzik etkinlikleriyle bütünleştirilmiş sarmal eğitim modeli, Müzik eğitiminde farklı yaklaşımlar; konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Blokflüt metodu I, Anaokulları ve anasınıfları için şarkı dağarcığı

Notlar

Tekerlemeler, halk türküleri, okul şarkıları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Müziği oluşturan temel kavramları tanır.
ÖÇ02 Müziğin okul öncesi dönem gelişim alanlarına etkilerini bilir.
ÖÇ03 Ritim kalıplarını öğrenir, oluşturulan ritim cümlelerine beden perküsyonu ile eşlik eder.
ÖÇ04 Orff çalgılarını kullanır.
ÖÇ05 Kendi ritmini yaratır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Müziğin okul öncesi dönem gelişim alanlarına etkileri Okulöncesinde müziğin önemi okunur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Müziği oluşturan temel kavramlar: ses çevremizdeki sesler dinlenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
3 Müziği oluşturan temel kavramlar: ritim çevremizdeki ritimler dinlenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
4 Notaların porte üzerindeki yerleri, notaların süreleri notalar değerleriyle okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
5 Müzikte ritim kavramı tekerleme ve saymacalar tekerlemenin ritim çalışması yapılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
6 Tekerlemenin orff çalgısıyla (metalofon) çalınması tekerleme sesleriyle okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Ritim kalıpları, beden perküsyonu ritim cümleleri oluşturulur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Gösteri
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
9 Ritim özellikli Orff çalgıları(ritim çubuğu, marakas, guiro, tiktak blok, ton blok, zımpara blok, çelik üçgen, agogo, def, el davulu, kahon, tumba, bongo) tanıma, bu çalgıların ritim çalışmalarında kullanım orff çalgıları araştırılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
10 Melodik Orff çalgılarını (ksilofon, metalofon, glockenspiel, tek ton, boomwhacker) tanıma, bu çalgıların çocuk şarkılarına eşlik etme çalışmalarında kullanımı melodik orff çalgıları araştırılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 Okul öncesi dönem müzik literatürünü oluşturan şarkı türleri: tekerleme ve saymacalar, ninni ve türküler, aktarma şarkılar, öykünme şarkılar, Türk okul şarkıları. çocuk şarkıları çeşitleri araştırılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 Belirlenen parçaların Orff çalgıları ile ritmik, ezgisel ve beden perküsyonu eşliğinde seslendirilmesine yönelik grup çalışmaları tekerlemeler ve çocuk şarkıları tekrar edilir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
13 Verilecek parçaların Orff çalgıları ile ritmik, ezgisel ve beden perküsyonu eşliğinde seslendirilmesine yönelik grup çalışmaları parçalar (tekerlemeler, halk türküleri, çocuk şarkıları) tekrar edilir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
14 İstiklal Marşı: sözleri ve yönetimi İstiklal Marşı'nın sözleri tekrar edilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 Okulöncesi müzik öğretim yöntemleri öğretim yöntemleri araştırılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 2 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 2 4
Toplam İş Yükü (Saat) 71
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,84
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2025 11:00