OKLZ313 Erken Çocukluk Eğitiminde Drama

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod OKLZ313
Ad Erken Çocukluk Eğitiminde Drama
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İNANÇ ETİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı erken çocukluk eğitimine dramanın bir yöntem ve başlı başına bir etkinlik olarak planlanması ve uygulanması.

Dersin İçeriği

Drama teriminin tanımı ve anlamı; yaratıcı drama, eğitici drama vb. kavramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin önşartı bulunmamaktadır

Kaynaklar

Erken Çocukluk Eğitiminde Drama, Editörler: Yaşare Aktaş Arnas ve Ömer Adıgüzel, Pegem Akademi Yayınları Erken Çocukluk Eğitiminde Drama Editör: Necdet Aykaç, Pegem Akademi Yayınları

Notlar

Yaratıcı Drama Dergisi tüm sayıları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitimde dramayı tanımlar.
ÖÇ02 Eğitimde dramanın genel amaçlarını listeler
ÖÇ03 Eğitimde dramanın gelişim alanlarıyla ilişkisini tartışır.
ÖÇ04 Eğitimde dramanın aşamalarını açıklar.
ÖÇ05 Dramatik kurgunun bileşenlerini listeler.
ÖÇ06 Erken çocukluk eğitiminde drama etkinliklerini planlar.
ÖÇ07 Erken çocukluk eğitiminde drama etkinliklerinde kullanılan teknikleri açıklar.
ÖÇ08 Erken çocukluk eğitiminde drama etkinliklerini değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 1
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitimde Dramaya İlişkin Temel Kavramlar 1 Ön hazırlığa ihtiyaç yoktur Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Gösteri
2 Eğitimde Dramaya İlişkin Temel Kavramlar 2 Kitabın birinci bölümü okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Eğitimde Dramanın Tarihsel Gelişimi Kitabın ikinci bölümü okunur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
4 Eğitimde Dramanın Çocukların Gelişim Alanlarıyla İlişkisi Kitabın üçüncü bölümü okunur Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama
5 Oyun ve Drama ilişkisi Kitabın dördüncü bölümü okunur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Eğitimde Dramanın Aşamaları Kitabın beşinci bölümü okunur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama
7 Eğitimde Drama Etkinliklerini Yapılandırma Araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dramatik Kurgunun Bileşenleri Dramatik kurgunun bileşenlerini listeler Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Eğitimde Drama Etkinliklerinin Planlanması 1 Yedinci bölüm okunur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 Eğitimde Drama etkinliklerinin planlanması 2 Yedinci bölümün özeti Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
12 Eğitimde Drama Çalışmalarında KullanılanTeknikler 1 Sekizinci bölüm okunur Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Tartışma
13 Eğitimde Drama Çalışmalarında Kullanılan Teknikler 2 Sekizinci bölümün özeti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Eğitimde Drama Etkinliklerinin Değerlendirilmesi Değerlendirme konusunu araştırır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
15 Eğitimde Drama Etkinlik Örneklerinin İncelenmesi Örnek plan hazırlar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 10 1 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 91
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,64
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2025 06:29