Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | OKLZ313 |
| Ad | Erken Çocukluk Eğitiminde Drama |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İNANÇ ETİ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi RAZİYE GÜNAY BİLALOĞLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İNANÇ ETİ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı erken çocukluk eğitimine dramanın bir yöntem ve başlı başına bir etkinlik olarak planlanması ve uygulanması.
Dersin İçeriği
Drama teriminin tanımı ve anlamı; yaratıcı drama, eğitici drama vb. kavramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin önşartı bulunmamaktadır
Kaynaklar
Erken Çocukluk Eğitiminde Drama, Editörler: Yaşare Aktaş Arnas ve Ömer Adıgüzel, Pegem Akademi Yayınları Erken Çocukluk Eğitiminde Drama Editör: Necdet Aykaç, Pegem Akademi Yayınları
Notlar
Yaratıcı Drama Dergisi tüm sayıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Eğitimde dramayı tanımlar. |
| ÖÇ02 | Eğitimde dramanın genel amaçlarını listeler |
| ÖÇ03 | Eğitimde dramanın gelişim alanlarıyla ilişkisini tartışır. |
| ÖÇ04 | Eğitimde dramanın aşamalarını açıklar. |
| ÖÇ05 | Dramatik kurgunun bileşenlerini listeler. |
| ÖÇ06 | Erken çocukluk eğitiminde drama etkinliklerini planlar. |
| ÖÇ07 | Erken çocukluk eğitiminde drama etkinliklerinde kullanılan teknikleri açıklar. |
| ÖÇ08 | Erken çocukluk eğitiminde drama etkinliklerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | 1 |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | 4 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 2 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | 2 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 3 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 2 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | 2 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | |
| PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | 3 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | 5 |
| PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | 2 |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitimde Dramaya İlişkin Temel Kavramlar 1 | Ön hazırlığa ihtiyaç yoktur | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Gösteri |
| 2 | Eğitimde Dramaya İlişkin Temel Kavramlar 2 | Kitabın birinci bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Eğitimde Dramanın Tarihsel Gelişimi | Kitabın ikinci bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
| 4 | Eğitimde Dramanın Çocukların Gelişim Alanlarıyla İlişkisi | Kitabın üçüncü bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama |
| 5 | Oyun ve Drama ilişkisi | Kitabın dördüncü bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Eğitimde Dramanın Aşamaları | Kitabın beşinci bölümü okunur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama |
| 7 | Eğitimde Drama Etkinliklerini Yapılandırma | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Dramatik Kurgunun Bileşenleri | Dramatik kurgunun bileşenlerini listeler | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 10 | Eğitimde Drama Etkinliklerinin Planlanması 1 | Yedinci bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 11 | Eğitimde Drama etkinliklerinin planlanması 2 | Yedinci bölümün özeti | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
| 12 | Eğitimde Drama Çalışmalarında KullanılanTeknikler 1 | Sekizinci bölüm okunur | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Tartışma |
| 13 | Eğitimde Drama Çalışmalarında Kullanılan Teknikler 2 | Sekizinci bölümün özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | Eğitimde Drama Etkinliklerinin Değerlendirilmesi | Değerlendirme konusunu araştırır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
| 15 | Eğitimde Drama Etkinlik Örneklerinin İncelenmesi | Örnek plan hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 91 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,64 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||