OKLS306 Erken Çocuklukta Sosyal Beceri Eğitimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod OKLS306
Ad Erken Çocuklukta Sosyal Beceri Eğitimi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Meltem EMEN PARLATAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin temel amacı erken çocuklukta sosyal duygusal gelişim ve ardından sosyal becerilere ilişkin bilgi ve anlayış geliştirmek, yanı sıra da sosyal becerilerin geliştirilmesi konusunda tecrübe kazanmaktır.

Dersin İçeriği

temelde erken çocuklukta bulunan bireylerin sosyal ve duygusal gelişimleri, sosyal beceri kavramı, sosyal becerilerin çeşitleri, sosyal becerilerin nasıl kazanıldığı ve değerlendirildiği bu dersin ana konuları arasındadır. Ders, öğretmen adaylarının “çocukların gelişim alanlarına uygun olarak sosyal becerilerin kazandırma, bu sırada uygun materyalin seçme ve planlamalar yapma” noktalarında bilgi ve anlayış geliştirebilmelerini amaçlar. Yanı sıra, öğretmen olarak çocuklara sosyal becerilerin kazandırılmasına yönelik uygulamalı süreçler sağlayacak şekilde planlanmıştır.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin bir ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Aslan, D. (2020). Erken Çocuklukta Sosyal Beceri Eğitimi. Cesur, E., Köksal Akyol, A. Erken Çocuklukta Sosyal Becerilerin Gelişimi. Ankara. • Yürütücünün süreçte paylaşacağı makaleler.

Notlar

Süreçte verilen vakalar ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 sosyal ve duygusal gelişime ait temel kavramları açıklar
ÖÇ02 erken çocuklukta hangi sosyal becerilerin öğretilebileceğini anlar ve tartışır
ÖÇ03 sosyal becerilerin nasıl öğretilebileceğini anlar ve uygular
ÖÇ04 sosyal becerileri yetersizliğini ve problem davranışları açıklar
ÖÇ05 sosyal becerileri geliştirmeye dönük etkinlik uygulamaları yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 sosyal gelişim ders izlencesinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 duygusal gelişim kitap bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 sosyal becerilere giriş bir hazırlık bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 sosyal beceri sınıflamaları bir ön rapor yazımı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
5 sosyal beceri sınıflamaları2 gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 sosyal beceri sınıflamaları3 gerek yoktur2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Gösteri
7 sosyal becerileri etkileyen faktörler ilgili kitap bölümünün okunması2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 sosyal becerin öğretilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler gerek yoktur3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 sosyal becerilerin yetersizliği yansıtma raporu yazımı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 problem davranışlar verilen makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
12 bir sosyal beceri geliştirme etkinliği planlama plan yazımı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
13 sosyal beceriyi geliştirecek bir etkinlik uygulaması yapma plan yazımı2 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
14 sosyal beceriyi geliştirecek bir etkinlik uygulaması yapma2 plan yazımı3 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 sosyal beceriyi geliştirecek bir etkinlik uygulaması yapma3 plan yazma4 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar2 Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar ve uygulamaların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 8 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 99
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,96
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2025 08:35