Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | OKLS306 |
Ad | Erken Çocuklukta Sosyal Beceri Eğitimi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Meltem EMEN PARLATAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı erken çocuklukta sosyal duygusal gelişim ve ardından sosyal becerilere ilişkin bilgi ve anlayış geliştirmek, yanı sıra da sosyal becerilerin geliştirilmesi konusunda tecrübe kazanmaktır.
Dersin İçeriği
temelde erken çocuklukta bulunan bireylerin sosyal ve duygusal gelişimleri, sosyal beceri kavramı, sosyal becerilerin çeşitleri, sosyal becerilerin nasıl kazanıldığı ve değerlendirildiği bu dersin ana konuları arasındadır. Ders, öğretmen adaylarının “çocukların gelişim alanlarına uygun olarak sosyal becerilerin kazandırma, bu sırada uygun materyalin seçme ve planlamalar yapma” noktalarında bilgi ve anlayış geliştirebilmelerini amaçlar. Yanı sıra, öğretmen olarak çocuklara sosyal becerilerin kazandırılmasına yönelik uygulamalı süreçler sağlayacak şekilde planlanmıştır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Aslan, D. (2020). Erken Çocuklukta Sosyal Beceri Eğitimi. Cesur, E., Köksal Akyol, A. Erken Çocuklukta Sosyal Becerilerin Gelişimi. Ankara. • Yürütücünün süreçte paylaşacağı makaleler.
Notlar
Süreçte verilen vakalar ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | sosyal ve duygusal gelişime ait temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | erken çocuklukta hangi sosyal becerilerin öğretilebileceğini anlar ve tartışır |
ÖÇ03 | sosyal becerilerin nasıl öğretilebileceğini anlar ve uygular |
ÖÇ04 | sosyal becerileri yetersizliğini ve problem davranışları açıklar |
ÖÇ05 | sosyal becerileri geliştirmeye dönük etkinlik uygulamaları yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | sosyal gelişim | ders izlencesinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | duygusal gelişim | kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | sosyal becerilere giriş | bir hazırlık bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | sosyal beceri sınıflamaları | bir ön rapor yazımı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | sosyal beceri sınıflamaları2 | gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | sosyal beceri sınıflamaları3 | gerek yoktur2 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösteri |
7 | sosyal becerileri etkileyen faktörler | ilgili kitap bölümünün okunması2 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | sosyal becerin öğretilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler | gerek yoktur3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | sosyal becerilerin yetersizliği | yansıtma raporu yazımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | problem davranışlar | verilen makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
12 | bir sosyal beceri geliştirme etkinliği planlama | plan yazımı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
13 | sosyal beceriyi geliştirecek bir etkinlik uygulaması yapma | plan yazımı2 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | sosyal beceriyi geliştirecek bir etkinlik uygulaması yapma2 | plan yazımı3 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | sosyal beceriyi geliştirecek bir etkinlik uygulaması yapma3 | plan yazma4 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar2 | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar ve uygulamaların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 8 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,96 | ||
AKTS | 4 AKTS |