OKLS308 Okula Geçiş ve Uyumu Destekleyici Uygulamalar

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod OKLS308
Ad Okula Geçiş ve Uyumu Destekleyici Uygulamalar
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZKAN ÖZGÜN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, çocukların okul öncesi eğitime geçiş ve uyum sürecini kolaylaştırmak için gerekli teorik bilgiyi ve uygulama becerisini kazandırmak aynı zamanda ülkemizde ve dünyada uygulanan okula uyumu destekleyici uygulamalar hakkında bilgi ve beceri edindirmektir.

Dersin İçeriği

Çocukların okul öncesi eğitime geçiş ve uyum süreci hakkındaki teorik ve uygulamaya dönük bilgileri içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Gülay Ogelman, H. (2020). (Ed.), Yaşamın İlk Yıllarında Okula Uyum. Eğiten Kitap, Ankara.

Notlar

Bulunmamaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okula uyumun tanımı ve uyumu etkileyen faktörleri açıklar.
ÖÇ02 Okula geçiş sürecinin boyutları ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ03 Ülkemizdeki ve dünyadaki okula uyum programlarını karşılaştırır.
ÖÇ04 Okul öncesi eğitim programına uygun okula uyum etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme çalışmaları yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi Bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Okula uyumun tanımı ve uyumu etkileyen bireysel, ailesel ve çevresel faktörler Ders notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Okula uyumun boyutları (fiziksel, bilişsel, dil, öz bakım becerileri) Ders notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Okula uyumu etkileyen sosyal-duygusal faktörler Ders notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Okula geçiş sürecinin boyutları ve özellikleri Ders notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 MEB Okula Uyum Rehberinin tanıtımı Ders notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 MEB Okula Uyum Rehberinin tanıtımı-II Ders notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Evde ve okulda okula uyumu desteklemeye yönelik programlar Ders notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Evde ve okulda okula uyumu desteklemeye yönelik programlar- II Ders notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Evde ve okulda okula uyumu desteklemeye yönelik etkinlikler Ders notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Evde ve okulda okula uyumu desteklemeye yönelik etkinlikler- II Ders notları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Okul Öncesinde okula uyum çalışmaları hazırlama ve sunma Ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
14 Okul Öncesinde okula uyum çalışmaları hazırlama ve sunma - II Ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
15 Dönem sonu değerlendirme Bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2025 03:58