Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | OKLS308 |
Ad | Okula Geçiş ve Uyumu Destekleyici Uygulamalar |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZKAN ÖZGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, çocukların okul öncesi eğitime geçiş ve uyum sürecini kolaylaştırmak için gerekli teorik bilgiyi ve uygulama becerisini kazandırmak aynı zamanda ülkemizde ve dünyada uygulanan okula uyumu destekleyici uygulamalar hakkında bilgi ve beceri edindirmektir.
Dersin İçeriği
Çocukların okul öncesi eğitime geçiş ve uyum süreci hakkındaki teorik ve uygulamaya dönük bilgileri içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Gülay Ogelman, H. (2020). (Ed.), Yaşamın İlk Yıllarında Okula Uyum. Eğiten Kitap, Ankara.
Notlar
Bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okula uyumun tanımı ve uyumu etkileyen faktörleri açıklar. |
ÖÇ02 | Okula geçiş sürecinin boyutları ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Ülkemizdeki ve dünyadaki okula uyum programlarını karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Okul öncesi eğitim programına uygun okula uyum etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme çalışmaları yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi | Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Okula uyumun tanımı ve uyumu etkileyen bireysel, ailesel ve çevresel faktörler | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Okula uyumun boyutları (fiziksel, bilişsel, dil, öz bakım becerileri) | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Okula uyumu etkileyen sosyal-duygusal faktörler | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Okula geçiş sürecinin boyutları ve özellikleri | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | MEB Okula Uyum Rehberinin tanıtımı | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | MEB Okula Uyum Rehberinin tanıtımı-II | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Evde ve okulda okula uyumu desteklemeye yönelik programlar | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Evde ve okulda okula uyumu desteklemeye yönelik programlar- II | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Evde ve okulda okula uyumu desteklemeye yönelik etkinlikler | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Evde ve okulda okula uyumu desteklemeye yönelik etkinlikler- II | Ders notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Okul Öncesinde okula uyum çalışmaları hazırlama ve sunma | Ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Okul Öncesinde okula uyum çalışmaları hazırlama ve sunma - II | Ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Dönem sonu değerlendirme | Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |