Genel Bilgi
Birim | KARAİSALI MESLEK YÜKSEKOKULU |
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |
Kod | BDT243 |
Ad | Yapay Zeka ve Tasarım |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MERVE GÜLMÜŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yapay Zeka ile Tasarım dersi, yapay zeka ile tasarımın buluşma noktasını incelemektedir. Bu ders, statik, animasyonlu ve üç boyutlu tasarımlar da dahil olmak üzere çeşitli tasarım alanlarında üretken yapay zekaya ve bu teknolojinin uygulamalarına kapsamlı bir giriş sunar. Öğrenciler, tasarım süreçlerinde kullanılan farklı yapay zeka modellerini ve tekniklerini öğrenerek, yapay zeka destekli projeler geliştirme konusunda pratik deneyim kazanacaklardır. Ayrıca ders, güncel gelişmeleri ve yapay zekanın tasarım üzerindeki olası etkilerini ele alarak bu alanın geleceğine dair derinlemesine bir bakış sunmaktadır.
Dersin İçeriği
Belirli bir tasarım görevi için uygun tasarım temsillerini oluşturmak ve analiz sürecinde kullanılacak veri kaynaklarını belirlemek. Tasarım ihtiyaçlarını ortaya koymak amacıyla yapay zeka tekniklerinden yararlanmak. Tasarım çözümleri geliştirmek için yine yapay zeka yöntemlerini kullanmak.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Öğretim Elemanının Ders Notları
Notlar
Diğer ders kaynağı yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yapay zeka destekli tasarım araçlarını etkin kullanır. |
ÖÇ02 | üretken yapay zekayı ve tasarımdaki kullanımını kavrar. |
ÖÇ03 | yapay zekayla tasarımda etik konulara duyarlıdır. |
ÖÇ04 | yapay zeka ile tasarımın geleceğine dair vizyon geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yapay Zeka Destekli Tasarıma Giriş | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Üretken Yapay Zekayı Anlamak | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Üretken Yapay Zeka Tasarım Modelleri | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Statik Tasarım için Yapay Zeka | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Statik Tasarım için Yapay Zeka uygulamaları | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hareketli Tasarım için Yapay Zeka | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hareketli Tasarım için Yapay Zeka uygulamaları | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | 3D Tasarım için Yapay Zeka | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 3D Tasarım için Yapay Zeka Uygulamaları | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yapay Zeka ile Tasarımda Etik ve Önyargı | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yapay Zeka Tasarımında Açıklanabilirlik ve Yorumlanabilirlik | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tasarımda İnsan-YZ İşbirliği | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yapay Zeka ile Tasarımın Geleceği | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Tekrar ve uygulamalar | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,08 | ||
AKTS | 2 AKTS |