Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
| İÇ MEKAN TASARIMI PR. | |
| Kod | AYT205 |
| Ad | Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FARUK BATAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FARUK BATAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye araştırma yapma yeterliliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kaynak Araştırması Yapma, Araştırma raporu hazırlama,kaynakça oluşturma,Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme, Araştırmayı sunma,
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Araştırma Teknikleri ve Seminer, Alaattin Sabancı/Mehmet Bilgili, Erdoğan Şimşek, Ç.Ü. Adana Meslek Yüksekokulu Yayınları 2-Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri Meslek Yüksek Okulları İçin, Zeki Kaya, Mehmet Şahin, Eğitim Yayinevi 3-Bilimsel Araştırma Yöntemi Kavramlar İlkeler Teknikler, Niyazi Karasar, Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
Araştırma Teknikleri Ders Notları, Öğr. Gör. Faruk BATAN
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğrenci, araştırma yapmayı kavrar. |
| ÖÇ02 | Öğrenci, bilimsel araştırmanın temellerini açıklar. |
| ÖÇ03 | Öğrenci, araştırma sonuçlarını değerlendirir. |
| ÖÇ04 | Öğrenci, araştırma raporu hazırlar. |
| ÖÇ05 | Öğrenci, araştırma sunumu hazırlar. |
| ÖÇ06 | Öğrenci, bilimsel araştırma türlerini açıklar. |
| ÖÇ07 | Öğrenci, bilimsel araştırmalarda etik ilkeleri açıklar. |
| ÖÇ08 | Öğrenci araştırmasını sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | 3 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma konusu seçme | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Araştırma konusu seçme ve belirleme | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | 1. Kaynak araştırması yapma | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | 2. Kaynak araştırması yapma | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | 1. Araştırma sonuçlarını değerlendirme | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
| 6 | 2. Araştırma sonuçlarını değerlendirme | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 7 | Araştırma sonuçlarını rapor etme | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
| 9 | Araştırma sonuçlarını rapor haline dönüştürme | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
| 10 | MS excel'in uygulamaları, (formül oluşturma,grafik oluşturma, veri süzme...vs.) | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | 1. Sunuma hazırlık yapma ve sunumu tasarlama | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
| 12 | 2. Sunuma hazırlık yapma ve sunumu tasarlama | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 13 | Sunum inceleme | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
| 14 | 1. Sunum yapma | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
| 15 | 2. Sunum yapma | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||