Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
ANATOMİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | ANA518 |
Ad | Temel Nöroanatomi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN BOYAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, sinir sistemindeki yapıları, bu yapıların komşuluklarını, damarlarını, normal ve varyasyon gösteren yapıları ayırt ederek sinir sistemi ile ilgili klinik olguların anatomik temellerini ilişkilendirmekdir.
Dersin İçeriği
Merkezi sinir sistemi ve periferik sinir sistemi yapılarını, bu yapıların komşuluklarını, damarlarını, varyasyonlarını ayırt etmektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dere Atlaslı Nöroanatomi ve Fonksiyonel Nöroloji
Notlar
İnsan Anatomi Atlası
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nöroanatomi ile ilgili literatürdeki güncel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla tartışır. |
ÖÇ02 | Klinik olguların anatomik temellerini tartışır. |
ÖÇ03 | Merkezi sinir sistemi ve periferik sinir sistemi yapılarını ayırt eder. |
ÖÇ04 | Medulla spinalis yapısını açıklar. |
ÖÇ05 | Beyin sapı oluşumlarını tartışır. |
ÖÇ06 | Diencephalon oluşumlarını ayırt eder. |
ÖÇ07 | Telencephalon yapısını tanımlar. |
ÖÇ08 | Beyin zarlarını ve Beyin Omurilik Sıvısı (BOS) dolaşımını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve öğrenim kazanımlarının açıklanması, Beyin zarları, beyin ventrikülleri BOS dolaşımı | İlgili ders kitapları ve kaynak incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Beyin zarları, beyin ventrikülleri, BOS dolaşımı | İlgili ders kitapları ve kaynak incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Telencephalon anatomisi-I | İlgili ders kitapları ve kaynak incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Telencephalon anatomisi-II | İlgili ders kitapları ve kaynak incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Diencephalon anatomisi-I | İlgili ders kitapları ve kaynak incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Diencephalon anatomisi-II | İlgili ders kitapları ve kaynak incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Mesencephalon anatomisi | İlgili ders kitapları ve kaynak incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sunum hazırlama ve sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Pons anatomisi | İlgili ders kitapları ve kaynak incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Medulla oblangata anatomisi | İlgili ders kitapları ve kaynak incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Medulla apinalis anatomisi | İlgili ders kitapları ve kaynak incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kafa çiftleri anatomisi (I-VI) | İlgili ders kitapları ve kaynak incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kafa çiftleri anatomisi (VII-XII) | İlgili ders kitapları ve kaynak incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Klinik olgular üzerinde tartışma-I | Klinik olguları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Klinik olgular üzerinde tartışma-II | Klinik olguları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum hazırlama ve sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum hazırlama ve sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |