Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | ALMZ313 |
| Ad | Alansal İletişim Becerileri |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Aişe SEZİK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET IŞIK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin belirli meslek alanlarında (örneğin turizm, sağlık, mühendislik, ekonomi) kullanılan Almanca iletişim dilini tanımaları, ilgili alana özgü kelime dağarcığını geliştirmeleri ve mesleki yazılı-sözlü iletişim kurabilme becerilerini kazanmalarıdır.
Dersin İçeriği
- Mesleki Almanca kavramı ve önemi - Alanlara göre terminoloji ve ifade biçimleri - Yazılı iletişim: e-posta, form doldurma, rapor, dilekçe - Sözlü iletişim: telefon görüşmeleri, diyaloglar, tanıtım ve sunumlar - Alanlara göre durum bazlı iletişim örnekleri - Kültürlerarası iletişim farkındalığı - Alanlara göre pratik dil etkinlikleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Öğretim elemanı ders notları ve sunumu
Notlar
Başka kaynak yoktur
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Alanlara özgü Almanca kelime dağarcığını tanır ve kullanır. |
| ÖÇ02 | Mesleki iletişimde kullanılan temel Almanca kalıpları uygular. |
| ÖÇ03 | Turizm, sağlık, mühendislik ve ekonomi gibi alanlarda etkili iletişim kurar. |
| ÖÇ04 | Mesleki senaryolarda rol oynama yoluyla iletişim becerilerini geliştirir. |
| ÖÇ05 | Almanca mesleki terimleri doğru telaffuz eder. |
| ÖÇ06 | Alanla ilgili bir iletişim projesi tasarlar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 1 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 2 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 2 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | 1 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 4 |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 4 |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 2 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | 2 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 5 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 3 |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 3 |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders Tanıtımı, Hedefler ve Kavramsal Çerçeve | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Mesleki Almanca’ya Giriş ve Temel Terimler | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Turizm Almancası – Misafir Karşılama, Tanıtım | ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Turizm Almancası – Otel Rezervasyonu ve Şikâyetler | grup sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
| 5 | Sağlık Almancası – Randevu Alma, Semptom Bildirme | konuyla ilgili kelime öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Sağlık Almancası – Hasta-Doktor Diyalogları | grup sunumu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 7 | Konu tekrarı ve ara sınava hazırlık dersi | sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Mühendislik Almancası – Teknik Terimler, İş Güvenliği | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Mühendislik Almancası – Alet, Malzeme Tanıtımı | grup sunumu | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Ekonomi Almancası – Sipariş, Teklif, Fatura | ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Ticari Yazışmalar – E-Posta, Resmi Yazı | ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 13 | Eğitim Almancası – Okul, Ders, Sınıf İletişimi | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Kültürlerarası İletişim – Dil ve Toplumsal Kodlar | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | Alana Özgü Sözlü Sunumlar ve Rol Oynama | sınava hazırlık ödevi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık alıştırmaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık alıştırmaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 17 | 2 | 34 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 1 | 17 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||