Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | ALMS309 |
Ad | Almancadan Türkçeye Çeviri 1 |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HALİME BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere Almanca metinleri Türkçeye çevirme ve öğretmen olduktan sonra bu beceriyi öğretmen olarak kullanabilme becerisini kazandırmak
Dersin İçeriği
Güncel Almanca metinlerin Türkçeye çevrilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Cover Schöne Augen : Carsten Tsara ist verliebt; Niveaustufe B1 / Franz Specht. Gelesen von Crock Krumbiegel
Notlar
Cover Buchhandel.de Nach vorn, nach Süden / Sarah Jäger
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler değişik metin türlerini öğrenir. Metinler arasındaki farkları görür. |
ÖÇ02 | Öğrenciler kısa metinleri çevirmeyi öğrenir. |
ÖÇ03 | Değişik konularda öğrencilerin sözcük dağarçığı zenginleşir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler günlük hayatta karşılaştırkları metinleri daha kolay çevirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevirinin öneminin anlatılması | Öğrencilere genel bilgiler sunulacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Masal çevirisi | Evde ilgili metni çevirmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Fıkra çevirisi | Metni çevirip okula gelmek | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Kısa öykü çevirisi | Çeviriye uygun metin seçmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kısa drama çevirisi | Dramanın özellikleri hakkında bilgi toplamak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Kısa mesaj çevirisi | Kısa maesajların dilsel özellikleri hakkında bilgi edinmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Dilekçe çevirisi | Dilekçe örnekleri bulmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Yapılan metin çevirilerini tekrar gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
9 | Mektup çevirisi | Çevrilebilecek mektup aramak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
10 | Diyalog çevirisi | Diyalog örnekleri getirmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | Köşe yazısı çevirisi | Köşe yazısı okuyup seçmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
12 | Politik haber çevirisi | Gazetelerden uygun haber seçmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Spor haberi çevirisi | Spor haberleri bulmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Çevreyle ilgili haber çevirisi | Çevrenin önemi ile ilgili bilgi araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Hayvanlarla ilgili metin çevirisi | Hayvan sevgisiyle ilgili metinler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çevrilen metinleri gözden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Daha önce çevrilen bütün metinler gözden geçirilecek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 5 | 10 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,92 | ||
AKTS | 3 AKTS |