Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | ALMS311 |
Ad | Türkçeden Almancaya Çeviri 1 |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HALİME BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere Türkçe metinleri Almancaya çevirme ve öğretmen olduktan sonra bu beceriyi öğretmen olarak kullanabilme becerisini kazandırmak
Dersin İçeriği
Değişik konulardaki metinleri Türkçeden Almancaya çevirmek
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Margarete Steiff : Leben - Werk - Wirkung / Sabine Feuerbach Buchhandel.de Gottfried Keller, Kleider machen Leute : alles Digitale auf allango! / Autorin, Textbearbeitung und Didaktisierung: Carina Janas, Wortwelt wunderbunt ; Illustrattion Marcel Durer ; Redaktion: Claudia Weichselfelder
Notlar
Johann Wolfgang Goethe, Faust. Eine Tragödie / Autorin, Textbearbeitung und Didaktisierung: Carina Janas, Wortwelt wunderbunt ; Illustrattion Marcel Durer ; Redaktion: Claudia Weichselfelder
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler değişik metin türlerini öğrenir. Metinler arasındaki farkları görür. |
ÖÇ02 | Öğrenciler kısa metinleri çevirmeyi öğrenir. |
ÖÇ03 | Değişik konularda öğrencilerin sözcük dağarçığı zenginleşir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler günlük hayatta karşılaştıkları metinleri çevirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevirinin öneminin anlatılması | Öğrencilere çevirinin önemi anlatılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Diyalog çevirisi | Diyalog örnekleri araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Mektup çevirisi | Mektup örnekleri araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Dilekçe çevirisi | Örnek dilekçe yazmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Kısa mesaj çevirisi | Öğrenciler uygun mesajlar araştırır | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kısa drama çevirisi | Kısa oyun metni araştırıp getirmek | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Fıkra çevirisi | Kısa fıkralar üzerinde çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Çevrilen metinleri evde okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kısa öykü çevirisi | Kısa öykü kitabı bulup okumak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
10 | Bitki alemiyle ilgili haber çevirisi | Bitkileri araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
11 | Hayvanlarla ilgili metin çevirisi | Sevilen hayvanlarla ilgili metin araştırmak ve bilinmeyen kelimeleri sözlükten bulmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Çevreyle ilgili haber çevirisi | Çevre haberleri getirmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Spor haberi çevirisi | Spor haberi araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
14 | Masal çevirisi | Örnek Türkçe masallar bulup üzerinde çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
15 | Politik haber çevirisi | Türkçe - Almanca politik haber karşılaştırması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste çevrilen tüm metinler okunacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste çevrilen tüm metinler okunacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 3 | 6 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,92 | ||
AKTS | 3 AKTS |