GK313 Düşünce Tarihi

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod GK313
Ad Düşünce Tarihi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TAHİR BALCI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin çeşitli düşünce akımlarını öğrenmeleri ve esnek düşünme becerisinin temellerini atmaları

Dersin İçeriği

Çağlar boyunca düşüncenin geçirdiği evreler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Philosophie mal einfach (für Einsteiger, Anfänger und Studierende)

Notlar

Philosophie mal einfach: alles, was man wissen muss


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler felsefenin önemini kavrar.
ÖÇ02 Öğrenciler düşünce akımlarını öğrenir.
ÖÇ03 Öğrenciler esnek düşünme becerisi edinir.
ÖÇ04 Öğrenciler topluma daha yararlı bireyler olma yolunda ilerler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Meister Eckhart “Tanrı’yı bilmek için içe dönmek gerekir.” Mistik deneyim nedir? Eckhart’ın bir duasını incele. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Martin Luther 95 Tez’i hakkında bilgi edin. Vicdan, bireysellik ve inanç arasındaki ilişki üzerine düşün. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Reformasyon ve Ahlak Max Weber’in “Protestan Ahlakı”ndan kısa bir özet oku. Kapitalizmle ilişkilendirmeye çalış. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Leibniz Monad nedir? “Bu dünya mümkün dünyaların en iyisidir” sözünü tartışmaya hazır ol. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Christian Wolff Akıl yoluyla düzen" fikrini araştır. Sistematik düşünceyi tanı. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
6 Mendelssohn Aydınlanma nedir? Kant’ın “Aydınlanma Nedir?” metniyle birlikte düşün. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Kant’a Giriş Kant'ın hayatı ve felsefi arka planı hakkında kısa bir biyografi oku. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar İşlenen konulara çalış! Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kant I Saf Aklın Eleştirisi’nin önsözünü oku. “A priori” kavramını anlamaya çalış. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Kant II “Kategorik imperatif” nedir? Bir ahlaki ikilek düşün, Kantçı bir çözüm öner. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Fichte “Ben” nedir? Fichte’nin öznel idealizminde bireyin rolü ne? Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 Schelling Doğa felsefesi hakkında temel kavramları araştır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Hegel I Hegel’in “diyalektik” yöntemini örnekle açıkla. “Tez-antitez-sentez” döngüsünü düşün. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
14 Hegel II Hegel’in tarih anlayışı nedir? Tarihin yönü var mı? Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Hegel III Sol Hegelciler kimlerdi? Marx, Feuerbach gibi isimlere giriş yap. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenen konulara çalışışacak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenen konulara çalışışacak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2025 08:31