Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | GK313 |
Ad | Düşünce Tarihi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin çeşitli düşünce akımlarını öğrenmeleri ve esnek düşünme becerisinin temellerini atmaları
Dersin İçeriği
Çağlar boyunca düşüncenin geçirdiği evreler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Philosophie mal einfach (für Einsteiger, Anfänger und Studierende)
Notlar
Philosophie mal einfach: alles, was man wissen muss
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler felsefenin önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler düşünce akımlarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenciler esnek düşünme becerisi edinir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler topluma daha yararlı bireyler olma yolunda ilerler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Meister Eckhart | “Tanrı’yı bilmek için içe dönmek gerekir.” Mistik deneyim nedir? Eckhart’ın bir duasını incele. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Martin Luther | 95 Tez’i hakkında bilgi edin. Vicdan, bireysellik ve inanç arasındaki ilişki üzerine düşün. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Reformasyon ve Ahlak | Max Weber’in “Protestan Ahlakı”ndan kısa bir özet oku. Kapitalizmle ilişkilendirmeye çalış. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Leibniz | Monad nedir? “Bu dünya mümkün dünyaların en iyisidir” sözünü tartışmaya hazır ol. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Christian Wolff | Akıl yoluyla düzen" fikrini araştır. Sistematik düşünceyi tanı. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
6 | Mendelssohn | Aydınlanma nedir? Kant’ın “Aydınlanma Nedir?” metniyle birlikte düşün. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Kant’a Giriş | Kant'ın hayatı ve felsefi arka planı hakkında kısa bir biyografi oku. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | İşlenen konulara çalış! | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kant I | Saf Aklın Eleştirisi’nin önsözünü oku. “A priori” kavramını anlamaya çalış. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Kant II | “Kategorik imperatif” nedir? Bir ahlaki ikilek düşün, Kantçı bir çözüm öner. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Fichte | “Ben” nedir? Fichte’nin öznel idealizminde bireyin rolü ne? | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | Schelling | Doğa felsefesi hakkında temel kavramları araştır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Hegel I | Hegel’in “diyalektik” yöntemini örnekle açıkla. “Tez-antitez-sentez” döngüsünü düşün. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | Hegel II | Hegel’in tarih anlayışı nedir? Tarihin yönü var mı? | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hegel III | Sol Hegelciler kimlerdi? Marx, Feuerbach gibi isimlere giriş yap. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konulara çalışışacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konulara çalışışacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 4 | 12 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |