GK315 Karşılaştırmalı Yazınbilim

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod GK315
Ad Karşılaştırmalı Yazınbilim
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Farklı edebiyatları, karşılaştırmalı olarak, edebi, sosyal, kültürel, siyasal, ideolojik ve tarihsel bağlamda eleştirel bir bakışla irdelerler.

Dersin İçeriği

Farklı edebiyatlardan seçilmiş metinlerin çeşitliliğini ve özelliklerini, konu, kuram, biçim ve içerik bağlamında değerlendirirler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Zymner, R., Hölter, A. (2013). Handbuch der Komparatistik. Stuttgart: Springer

Notlar

Birus, H. (1995). Germanistik und Komparatistik. Stuttgart: J.B. Metzler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu ders farklı ülkelerden seçilen edebi eserlerin (tiyatro, şiir ya da roman örnekleriyle) tema ve motiflerine odaklanarak karşılaştırmalı analizlerini yapmayı amaçlar.
ÖÇ02 Metnin ne olduğunu ve metin türlerini anlar
ÖÇ03 Farklı kültürleri tanır.
ÖÇ04 Türk ve Alman edebiyatını değişik açılardan karşılaştırabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Metnin tanımı Metni tanımlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Edebi ve kullanımlık metinlerin tanımı Edebi ve kullanımlık metinlerin tanımlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Karşılaştırmalı yazınbilimin tanımı Karşılaştırmalı yazınbilimi tanımlayabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Edebiyatın ve edebiyat biliminin tanımı Edebiyatın ve edebiyat bilimini tanımlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Karşılaştırmalı yazınbilim ve estetik, yazınbilimin felsefi yansıması Karşılaştırmalı yazınbilim ve estetik, yazınbilimin felsefi yansımasını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
6 Kültürel imgebilim: yorumbilimsel ve estetik bakış açısı Kültürel imgebilim: yorumbilimsel ve estetik bakış açısını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Kurgusal metinler ile otobiyografik metinler arasındaki farkı bilme Kurgusal metinler ile otobiyografik metinler arasındaki farkı bilme ve örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar İşlenen konulara çalışılacak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Karşılaştırmalı yazınbilimin globalleşme akımı döngüsünde dünya yazınındaki konumu Karşılaştırmalı yazınbilimin globalleşme akımı döngüsünde dünya yazınındaki konumunun bilinmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 1945'ten sonra Almanya Federal Cumhuriyeti'nde edebiyat çalışmaları, karmaşık ve giderek farklılaşan bir araştırma ve yöntem çoğulculuğuyla karakterize edilmesi 1945'ten sonra Almanya Federal Cumhuriyeti'nde edebiyat çalışmaları, karmaşık ve giderek farklılaşan bir araştırma ve yöntem çoğulculuğuyla karakterize edilmesini açıklama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
11 Metin teorisi, şiir ve tür teorisi ile edebiyatın, diğer sanatların ve yeni medyanın üretimi, dağıtımı ve alımına ilişkin teorilerin incelenmesi Metin teorisi, şiir ve tür teorisi ile edebiyatın, diğer sanatların ve yeni medyanın üretimi, dağıtımı ve alımına ilişkin teorilerin incelenmesini örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Yazınsal imagoloji: Ulusal stereotiplerin biçim ve işlevleri Yazınsal imagoloji: Ulusal stereotiplerin biçim ve işlevlerini bilebilme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 Metinlerarasılığın kuramlarının incelenmesi Metinlerarasılığın kuramlarının incelenmesini örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Karşılaştırmalı metin analizi ve edebi teorilerin karşılaştırmalı tartışılması Karşılaştırmalı metin analizi ve edebi teorilerin karşılaştırmalı tartışılmasını yapabilme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma
15 Şiir, retorik ve estetiğin temel kavramları, yani edebi metinlerin betimlenmesinde kullanılan ve geçmişte de betimlenmiş olan temel araçların incelenmesi Şiir, retorik ve estetiğin temel kavramları, yani edebi metinlerin betimlenmesinde kullanılan ve geçmişte de betimlenmiş olan temel araçların bilinmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Genel tekrar Genel tekrar yapabilme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenen konulara çalışılacak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2025 07:45