Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | GK315 |
Ad | Karşılaştırmalı Yazınbilim |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı edebiyatları, karşılaştırmalı olarak, edebi, sosyal, kültürel, siyasal, ideolojik ve tarihsel bağlamda eleştirel bir bakışla irdelerler.
Dersin İçeriği
Farklı edebiyatlardan seçilmiş metinlerin çeşitliliğini ve özelliklerini, konu, kuram, biçim ve içerik bağlamında değerlendirirler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Zymner, R., Hölter, A. (2013). Handbuch der Komparatistik. Stuttgart: Springer
Notlar
Birus, H. (1995). Germanistik und Komparatistik. Stuttgart: J.B. Metzler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu ders farklı ülkelerden seçilen edebi eserlerin (tiyatro, şiir ya da roman örnekleriyle) tema ve motiflerine odaklanarak karşılaştırmalı analizlerini yapmayı amaçlar. |
ÖÇ02 | Metnin ne olduğunu ve metin türlerini anlar |
ÖÇ03 | Farklı kültürleri tanır. |
ÖÇ04 | Türk ve Alman edebiyatını değişik açılardan karşılaştırabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Metnin tanımı | Metni tanımlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Edebi ve kullanımlık metinlerin tanımı | Edebi ve kullanımlık metinlerin tanımlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Karşılaştırmalı yazınbilimin tanımı | Karşılaştırmalı yazınbilimi tanımlayabilme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Edebiyatın ve edebiyat biliminin tanımı | Edebiyatın ve edebiyat bilimini tanımlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Karşılaştırmalı yazınbilim ve estetik, yazınbilimin felsefi yansıması | Karşılaştırmalı yazınbilim ve estetik, yazınbilimin felsefi yansımasını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Kültürel imgebilim: yorumbilimsel ve estetik bakış açısı | Kültürel imgebilim: yorumbilimsel ve estetik bakış açısını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Kurgusal metinler ile otobiyografik metinler arasındaki farkı bilme | Kurgusal metinler ile otobiyografik metinler arasındaki farkı bilme ve örneklendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | İşlenen konulara çalışılacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Karşılaştırmalı yazınbilimin globalleşme akımı döngüsünde dünya yazınındaki konumu | Karşılaştırmalı yazınbilimin globalleşme akımı döngüsünde dünya yazınındaki konumunun bilinmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | 1945'ten sonra Almanya Federal Cumhuriyeti'nde edebiyat çalışmaları, karmaşık ve giderek farklılaşan bir araştırma ve yöntem çoğulculuğuyla karakterize edilmesi | 1945'ten sonra Almanya Federal Cumhuriyeti'nde edebiyat çalışmaları, karmaşık ve giderek farklılaşan bir araştırma ve yöntem çoğulculuğuyla karakterize edilmesini açıklama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Metin teorisi, şiir ve tür teorisi ile edebiyatın, diğer sanatların ve yeni medyanın üretimi, dağıtımı ve alımına ilişkin teorilerin incelenmesi | Metin teorisi, şiir ve tür teorisi ile edebiyatın, diğer sanatların ve yeni medyanın üretimi, dağıtımı ve alımına ilişkin teorilerin incelenmesini örneklendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Yazınsal imagoloji: Ulusal stereotiplerin biçim ve işlevleri | Yazınsal imagoloji: Ulusal stereotiplerin biçim ve işlevlerini bilebilme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Metinlerarasılığın kuramlarının incelenmesi | Metinlerarasılığın kuramlarının incelenmesini örneklendirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Karşılaştırmalı metin analizi ve edebi teorilerin karşılaştırmalı tartışılması | Karşılaştırmalı metin analizi ve edebi teorilerin karşılaştırmalı tartışılmasını yapabilme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma |
15 | Şiir, retorik ve estetiğin temel kavramları, yani edebi metinlerin betimlenmesinde kullanılan ve geçmişte de betimlenmiş olan temel araçların incelenmesi | Şiir, retorik ve estetiğin temel kavramları, yani edebi metinlerin betimlenmesinde kullanılan ve geçmişte de betimlenmiş olan temel araçların bilinmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Genel tekrar | Genel tekrar yapabilme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konulara çalışılacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |