ALMZ310 Alansal İletişim Becerileri 2

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod ALMZ310
Ad Alansal İletişim Becerileri 2
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Aişe SEZİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı öğrencilerin alanlara özgü bağlamlarda Almancayı etkin bir şekilde kullanma becerilerini geliştirmek, onları ileri düzey iletişim görevleri, problem çözme durumları ve proje temelli etkinliklerle buluşturmaktır. Bu dönem, yazılı ve sözlü becerilerin geliştirilmesine, mesleki metinlerin üretilmesine ve profesyonel alanlara uygun iletişim stratejilerinin kazandırılmasına odaklanır.

Dersin İçeriği

- Mesleki Almanca kavramı ve önemi - Alanlara göre terminoloji ve ifade biçimleri - Yazılı iletişim: e-posta, form doldurma, rapor, dilekçe - Sözlü iletişim: telefon görüşmeleri, diyaloglar, tanıtım ve sunumlar - Alanlara göre durum bazlı iletişim örnekleri - Kültürlerarası iletişim farkındalığı - Alanlara göre pratik dil etkinlikleri

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

Öğretim elemanı ders notları ve sunumu

Notlar

başka kaynak yok


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Almanca ileri düzey mesleki diyaloglara katılabilecek,
ÖÇ02 Rapor, kılavuz, e-posta gibi alana özgü metinleri yazabilecek,
ÖÇ03 Karmaşık veya beklenmedik mesleki iletişim durumlarında etkili iletişim kurabilecek
ÖÇ04 Alanına özgü bir iletişim projesi hazırlayıp sunabilecek
ÖÇ05 İş yaşamına yönelik iletişimde kültürlerarası farkındalık gösterebilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alanlara Özgü Temel Yapıların ve Kelime Dağarcığının Gözden Geçirilmesi ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Turizmde İleri Düzey Diyaloglar – Kriz ve Şikâyet Yönetimi ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Turizmde Broşür ve Tanıtım Metni Hazırlama ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
4 Sağlık Alanında İletişim – Acil Durumlar ve Hasta Yönlendirme ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
5 Tıbbi Raporlar ve Hasta Kayıtları Yazma ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
6 Mühendislikte Süreç Açıklama ve Problem ÇözmeMühendislikte Süreç Açıklama ve Problem Çözme ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Teknik Talimatlar ve Kılavuzlar Yazma ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İş Almancası – Almanca Özgeçmiş ve İş Başvurusu Hazırlama ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Mülakata Hazırlık ve Uygulama (Rol Yapma Etkinliği) ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
11 Resmî Yazışmalar – Talep, Hatırlatma ve Şikâyet Mektupları ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Eğitim Ortamlarında Almanca – Ders Planlama ve Geri Bildirim Verme ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Mesleki İletişimde Kültürel Unsurlar ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Proje Sunumları – Alana Özgü İletişim Görevleri proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
15 inal Projesi Teslimi, Akran Değerlendirmesi ve Genel Değerlendirme proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 17 2 34
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 1 17
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 77
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,08
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2025 01:57