Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | ALMZ310 |
Ad | Alansal İletişim Becerileri 2 |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Aişe SEZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğrencilerin alanlara özgü bağlamlarda Almancayı etkin bir şekilde kullanma becerilerini geliştirmek, onları ileri düzey iletişim görevleri, problem çözme durumları ve proje temelli etkinliklerle buluşturmaktır. Bu dönem, yazılı ve sözlü becerilerin geliştirilmesine, mesleki metinlerin üretilmesine ve profesyonel alanlara uygun iletişim stratejilerinin kazandırılmasına odaklanır.
Dersin İçeriği
- Mesleki Almanca kavramı ve önemi - Alanlara göre terminoloji ve ifade biçimleri - Yazılı iletişim: e-posta, form doldurma, rapor, dilekçe - Sözlü iletişim: telefon görüşmeleri, diyaloglar, tanıtım ve sunumlar - Alanlara göre durum bazlı iletişim örnekleri - Kültürlerarası iletişim farkındalığı - Alanlara göre pratik dil etkinlikleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı ders notları ve sunumu
Notlar
başka kaynak yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Almanca ileri düzey mesleki diyaloglara katılabilecek, |
ÖÇ02 | Rapor, kılavuz, e-posta gibi alana özgü metinleri yazabilecek, |
ÖÇ03 | Karmaşık veya beklenmedik mesleki iletişim durumlarında etkili iletişim kurabilecek |
ÖÇ04 | Alanına özgü bir iletişim projesi hazırlayıp sunabilecek |
ÖÇ05 | İş yaşamına yönelik iletişimde kültürlerarası farkındalık gösterebilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alanlara Özgü Temel Yapıların ve Kelime Dağarcığının Gözden Geçirilmesi | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Turizmde İleri Düzey Diyaloglar – Kriz ve Şikâyet Yönetimi | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Turizmde Broşür ve Tanıtım Metni Hazırlama | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
4 | Sağlık Alanında İletişim – Acil Durumlar ve Hasta Yönlendirme | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
5 | Tıbbi Raporlar ve Hasta Kayıtları Yazma | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Mühendislikte Süreç Açıklama ve Problem ÇözmeMühendislikte Süreç Açıklama ve Problem Çözme | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Teknik Talimatlar ve Kılavuzlar Yazma | ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İş Almancası – Almanca Özgeçmiş ve İş Başvurusu Hazırlama | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Mülakata Hazırlık ve Uygulama (Rol Yapma Etkinliği) | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
11 | Resmî Yazışmalar – Talep, Hatırlatma ve Şikâyet Mektupları | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Eğitim Ortamlarında Almanca – Ders Planlama ve Geri Bildirim Verme | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Mesleki İletişimde Kültürel Unsurlar | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Proje Sunumları – Alana Özgü İletişim Görevleri | proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
15 | inal Projesi Teslimi, Akran Değerlendirmesi ve Genel Değerlendirme | proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 17 | 2 | 34 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 1 | 17 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |