Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | GK314 |
Ad | Düşünce Tarihi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin çeşitli düşünce akımlarını öğrenmeleri ve esnek düşünme becerisinin temellerini atmaları
Dersin İçeriği
Tarih boyunca düşüncenin geçirdiği evreler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Big Ideas. Das Philosophie-Buch: Großen Ideen und ihre Denker
Notlar
Geister der Gegenwart: Die letzten Jahre der Philosophie und der Beginn einer neuen Aufklärung
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler esnek düşünme becerisi edinir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler felsefenin önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler düşünce akımlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler topluma daha yararlı bireyler olma yolunda ilerler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hegel | Hukuk, etik ve özgürlük kavramlarını tanımla. Günümüzle ilişkilendir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Schopenhauer | “İrade” nedir? Yaşamın acı verici doğasını nasıl yorumluyor? | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Feuerbach | Tanrı kavramını insan psikolojisiyle nasıl açıklar? Dine eleştirel yaklaşım. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Anlatım |
4 | Marx I | Hegel ile Marx’ın ayrıldığı noktaları araştır. “Tarihsel materyalizm” nedir? | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Marx II | Yabancılaşma kavramını örneklerle açıkla. Günümüz iş yaşamında örnekler bul. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Nietzsche I | Ahlakın kökeni üzerine düşün. “İyi” ve “kötü” gerçekten evrensel mi? | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Nietzsche II | “Üstinsan” nedir? Ebedi dönüş fikrini bir senaryo ile düşün. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | İşlenen konulara çalışılacak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Freud | Bilinçdışı nedir? Rüyaların yorumlanmasıyla ilgili kısa bir metin oku. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
10 | Heidegger I | “Dasein” kavramını tanı. Günlük yaşamda “otantik olmak” ne demek olabilir? | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Heidegger II | Teknolojiye dair düşüncelerini araştır. Günümüz teknoloji eleştirileriyle karşılaştır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Jaspers | Varoluşsal durumlar (ölüm, suçluluk vb.) hakkında düşünsel metinler oku. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Adorno & Horkheimer | Aydınlanmanın karanlık yüzü olabilir mi? “Kültür endüstrisi” kavramını araştır. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Marcuse | “Tek boyutlu insan” nedir? Günümüz medya kültürü ile bağlantı kur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Habermas | İletişimsel eylem nedir? Kamusal alan hakkında temel bir yazı oku. | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konulara çalışılacak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konulara çalışılacak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 7 | 21 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |