Genel Bilgi
Birim | POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU |
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI PR. | |
Kod | MV293 |
Ad | Girişimcilik ve İnovasyon |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NİLGÜN DERELİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı, öğrencileri zihinsel-duygusal olarak girişimciliğe hazırlamak ve girişimciliği teşvik etmektir. Ayrıca yenilikçi ve yaratıcı yetenekleri geliştirmek, girişimcilik becerisini güçlendirmek ve açığa çıkarmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders girişimcilik, girişimcilik süreci, modeli, girişimcilik türleri, iş modeli, iş planı girişimcilik finansmanı, franchising, iş ahlakı, kadın girişimciliği, yeni ekonomi ve girişimcilik, inovasyon kavramı, inovasyon süreci ve çeşitleri, inovasyon kaynakları ve inovasyonun korunması konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Girişimcilik (Prof. Dr. Mehmet MARANGOZ, Beta Basım), Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi (Prof. Dr. Kahraman ÇATI, Nobel Kitapevi), İnovasyon ve Girişimcilik (Joe Tidd & John Bessant, Nobel Akademik Yayıncılık).
Notlar
Girişimcilik (Uğur Dolgun, Ekin Basım Yayın).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimcinin niteliklerini, girişimciliğin işletme ve ekonomi önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Girişimcilik süreçlerini analiz eder. |
ÖÇ03 | Girişimcilerin karşılaşacakları sorunlar karşısında çözüm yollarını açıklar. |
ÖÇ04 | İnovasyonun stratejik önemini açıklar. |
ÖÇ05 | İş fikirlerinin fizibilitelerini yapar. |
ÖÇ06 | Nitelikli bir girişimcinin özelliklerinin ve girişimcinin işletmeler için oynadığı rolü bilir. |
ÖÇ07 | Geliştirilen özgün iş fikrini iş planına dönüştürür. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal adalet, çevre koruma, kalite ve iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekonomik işlemleri analiz eder. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birlikte çalışmaya yatkın olur. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik değerlerini gözetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik Kavramı ve içeriği | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Girişimcilik Süreci, Modelleri ve Girişimcilik Türleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İş Modeli, İş Planı Hazırlama, İş Planı Gereği ve Önemi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Girişimcilik Finansmanı, Teşvik ve İmkanları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Franchising | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İş Ahlakı, Sosyal Sorumluluk ve Girişimcilik | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kadın Girişimciliği | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Öğrencilere Yönelik Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yeni ekonomi ve Girişimcilik | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Teknoparklar ve Girişimcilik | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İnovasyon Kavramı ve Önemi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İnovasyon Süreci ve İnovasyon Çeşitleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İnovasyon Kaynakları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İnovasyonun Korunması; Patent, Ticari Sır, Marka ve Tasarım | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Başarılı İnovatif Girişimcilik Öyküleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrencilere Yönelik Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrencilere Yönelik Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |