Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS322 |
Ad | Sosyal Sorumluluk Uygulamaları |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin toplumsal sorunlara duyarlılık geliştirmesi, tasarımı sosyal fayda üretme aracı olarak görebilmesi, etik ve katılımcı tasarım ilkeleri doğrultusunda proje geliştirebilmesi, gerçek yaşam problemlerine yaratıcı çözümler üretebilmesi ve bu süreçte disiplinlerarası iş birliği ile toplumsal etkileşim kurabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Sosyal sorumluluk kavramı ve iç mimarlıkla ilişkisi, toplumsal duyarlılık, etik tasarım ve katılımcı süreçlerin tanıtımı, güncel sosyal ve mekânsal sorunların analizi, gerçek yaşam problemlerine yönelik proje geliştirme yöntemleri, saha araştırması ve kullanıcı profili analiz teknikleri, sivil toplum kuruluşları ve yerel yönetimlerle iş birliği, sosyal etki yaratmayı hedefleyen tasarım önerileri geliştirme, sürdürülebilirlik, erişilebilirlik ve eşitlik ilkeleri doğrultusunda çözüm üretme, tasarım önerilerinin sunumu ve geri bildirim süreçleri, proje çıktılarının raporlanması ve toplumsal etki değerlendirmesi.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Van Het Hof, S. D., & Hoştut, S. (2015). KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK-Kavramlar, Uygulama ve Örnekler. Nobel Akademik Yayıncılık.
Notlar
Visser, W., Matten, D., Pohl, M., & Tolhurst, N. (2010). The A to Z of corporate social responsibility. John Wiley & Sons.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal sorumluluk, etik tasarım ve katılımcı yaklaşım kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Toplumsal bağlamda tasarımın etkisini analiz eder. |
ÖÇ03 | Gerçek yaşam problemlerine yönelik tasarım odaklı çözümler geliştirir. |
ÖÇ04 | Sosyal fayda odaklı proje süreçlerini planlar ve uygular. |
ÖÇ05 | Sürdürülebilirlik, erişilebilirlik ve eşitlik ilkelerini tasarım süreçlerine entegre eder. |
ÖÇ06 | STK’lar ve yerel yönetimlerle iş birliği kurar. |
ÖÇ07 | Saha araştırması yapar ve kullanıcı profillerini analiz eder. |
ÖÇ08 | Yürüttüğü sosyal sorumluluk projelerini etkili biçimde sunar ve değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, sosyal sorumluluk kavramı ve iç mimarlıkla ilişkisi | Ders izlencesini ve kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Etik tasarım ve kullanıcı hakları | Etik tasarım örneklerini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Katılımcı tasarım kavramı ve yöntemleri | Katılımcı tasarımla ilgili vaka örneklerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Sosyal Sorumluluk çalışmaları özelinde STK'lar | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Seminer: STK | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sosyal sorumluluk uygulaması hazırlama süreçleri-1 | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sosyal sorumluluk uygulama önerilerini değerlendirme | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sosyal sorumluluk uygulaması etkinliği-1 | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma |
10 | Seminer: Dış paydaş etkinlikleri | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sosyal sorumluluk uygulaması hazırlama süreçleri-2 | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sosyal sorumluluk uygulama önerilerini değerlendirme-2 | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sosyal sorumluluk uygulaması etkinliği-2 | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma |
14 | Yapılan etkinliklerle ilgili öğrenci sunumları ve geri bildirimler | Sunum provası hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Genel değerlendirme ve toplumsal etki analizi | Proje çıktıları üzerine öz değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
AKTS | 3 AKTS |