Genel Bilgi
Birim | KOZAN MESLEK YÜKSEKOKULU |
Bankacılık ve Sigortacılık | |
Kod | BVS231 |
Ad | Türkiye Ekonomisi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Merve EKİCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye ekonomisi hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak ve Türkiye ekonomisi hakkında güncel verilerle yorum ve analiz yapabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Türkiye ekonomisinin tarihsel gelişimi, Türkiye ekonomisinin temel özellikleri ve Dünya ekonomisindeki yeri, yıllar itibariyle Türkiye ekonomisinde yaşanan gelişmeler, Türkiye ekonomisinin sektörlerinde yaşanan gelişmeler ve değişimler, Cumhuriyet dönemi iktisadı ve 2. Dünya Savaşı dönemindeki ekonomik durum incelenmektedir. 1950-1960 yılları arası liberal dönem sürecinden sonra 1980 yapısal dönüşüm süreci arasındaki planlı iktisat dönemine odaklanılacaktır. 1980 sonrası dünya pazarlarına entegre olmuş açık ekonomi sürecindeki Türkiye ekonomisi detaylı olarak incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Rıdvan Karluk, Türkiye Ekonomisi’nde Yapısal Dönüşüm, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2007
Notlar
https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/IKT402U/ebook/IKT402U-13V3S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye ekonomisinin tarihsel gelişme sürecini analiz eder. |
ÖÇ02 | Cumhuriyet dönemi iktisadı ve 2. Dünya Savaşı dönemindeki ekonomik durumu değerlendirmesi yapar. |
ÖÇ03 | Türkiye’nin tarihsel ve güncel ekonomik sorunları üzerine değerlendirmeler yapar. |
ÖÇ04 | Türkiye’de Cumhuriyet döneminden itibaren izlenegelen iktisat politakalarını, oluşumlarında etkili olan siyasi, iktisadi ve toplumsal yönleriyle öğrenir. |
ÖÇ05 | Türkiye ekonomisinde yaşanan ekonomik krizleri koşul, neden ve sonuçları itibariyle yorumlar. |
ÖÇ06 | Makroekonomik göstergeler üzerinden Türkiye Ekonomisinin sorunlarını/gelişmesini analiz eder. |
ÖÇ07 | Türkiye ekonomisinde yaşanan sektörel gelişmeleri yorumlar. |
ÖÇ08 | Türkiye ekonomisinde bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte iktisadi ve finansal gelişmeleri takip eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel teorik bilgileri tanımlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel uygulamalı bilgileri tanımlar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerini tarif eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri sorunları tanımlar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili temel düzey konularda, bağımsız çalışır, sorumlulukları tarif eder. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri düzenler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde sıralar, öğrenim gereksinimlerini tespit eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki gelişimini daha üst bir seviyeye yükseltir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olduğunu anlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bir yabancı dil bilir, mesleği ile ilgili bilgileri izler ve meslekdaşları ile yabancı dilde iletişi kurar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar işletim sistemleri, ofis uygulamalarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini anlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cumhuriyetimizin tarihi, temel değerleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye ekonomisi ile ilgili genel açıklamalar | Ders kitabından hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 1923-1938 Türkiye Ekonomisi: Yeni Bir Ülke ve Ekonominin İnşası | Ders kitabından hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | 1939-1950: İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye Ekonomisi | Ders kitabından hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | 1950-1961: Liberalleşme ve Dünya Ekonomisine Entegre Olma Çabaları | Ders kitabından hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | 1962-1980: İthal İkameci Sanayileşme Modeli Uygulaması ve Sonuçları | Ders kitabından hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | 1980-1990: 24 Ocak 1980 Kararları ve Türkiyenin Ekonomik Serbestleşme ve İhracata Yönelik Sanayileşme Deneyimi | Ders kitabından hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 1990lı Yıllar ve Günümüzde Türkiye Ekonomisi | Ders kitabından hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Krizler ve Türkiye Ekonomisi | Ders kitabından hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | 2001 Krizi ve Güçlü Ekonomiye Geçiş Programı | Ders kitabından hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türkiye Ekonomisi ve Sektörel analiz | Ders kitabından hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Türkiye Ekonomisinde Bankacılık ve Finans Sektörlerinin Gelişimi | Ders kitabından hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye Ekonomisinin Güncel Problemleri | Ders kitabından hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Geleceğe Dönük Planlar, Yaklaşımlar | Ders kitabından hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türkiye ekonomisi ve Küreselleşme Süreçleri | Ders kitabından hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |