Genel Bilgi
Birim | KOZAN MESLEK YÜKSEKOKULU |
Bankacılık ve Sigortacılık | |
Kod | BVS141 |
Ad | Çevre ve Çevre Bilinci |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. AYŞE BOZKURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin çevresel sorunlara karşı duyarlılık kazanmalarını sağlamak, sürdürülebilir kalkınma, çevre bilinci ve çevre politikaları hakkında bilgi edinmelerine katkıda bulunmaktır.
Dersin İçeriği
Çevre kavramı, çevre sorunlarının nedenleri ve sonuçları, sürdürülebilir kalkınma, bireysel ve kurumsal çevresel sorumluluk, çevre etiği, çevre politikaları ve mevzuatları ile yeşil finans, çevre bilincinin finans, bankacılık ve sigortacılık sektörleriyle ilişkisi.
Dersin Ön Koşulu
yoktur.
Kaynaklar
Andreas Klumpp (2004). Kentsel hava kirliliği, biyolojik göstergeler ve çevre bilinci.
Notlar
Atalay, İ. (2021). Genel Çevre Bilgisi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre sorunlarının nedenlerini ve etkilerini açıklar. |
ÖÇ02 | Sürdürülebilir kalkınma ilkelerini kavrar ve uygulama örneklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Finansal sistemlerin çevre ile ilişkisini tanımlar. |
ÖÇ04 | Çevresel sorumluluk ve etik yaklaşımlar konusunda farkındalık kazanır. |
ÖÇ05 | Yeşil finans, çevresel sigortacılık uygulamaları gibi konularda temel düzeyde bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel teorik bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel uygulamalı bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerini tarif eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri sorunları tanımlar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili temel düzey konularda, bağımsız çalışır, sorumlulukları tarif eder. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri düzenler. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde sıralar, öğrenim gereksinimlerini tespit eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki gelişimini daha üst bir seviyeye yükseltir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olduğunu anlar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bir yabancı dil bilir, mesleği ile ilgili bilgileri izler ve meslekdaşları ile yabancı dilde iletişi kurar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar işletim sistemleri, ofis uygulamalarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini anlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cumhuriyetimizin tarihi, temel değerleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre kavramı, çevre bilinci ve önemi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | Doğal kaynaklar ve çevre kirliliği türleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Küresel çevre sorunları (iklim değişikliği, biyolojik çeşitlilik kaybı) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
4 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevresel sürdürülebilirlik | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | Çevre hukuku ve çevreye ilişkin uluslararası sözleşmeler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Türkiye’de çevre politikaları ve mevzuatı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Bireysel çevresel sorumluluklar ve çevre etiği | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kurumsal çevre sorumluluğu: İş dünyasında çevre bilinci | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yeşil finans: Kavramı ve uygulama alanları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çevreyle ilişkili sigorta ürünleri ve çevresel risk yönetimi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Bankacılık sektöründe çevresel risklerin değerlendirilmesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Finansal ürünlerde çevresel etiketleme ve ESG kriterleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Genel değerlendirme ve vaka analizleri-I | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
15 | Genel değerlendirme ve vaka analizleri-II | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,24 | ||
AKTS | 3 AKTS |