Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | INGS307 |
Ad | Materyal Tasarım |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, teknoloji kullanarak öğretim materyalleri geliştirmenin ilkelerini, araçlarını ve uygulamalarını tanıtır. Öğrenciler, çeşitli öğretim bağlamlarında etkili ve uyarlanabilir dijital öğrenme materyalleri tasarlamayı, değerlendirmeyi ve uygulamayı öğrenirler.
Dersin İçeriği
Teknoloji kullanarak öğretim materyalleri geliştirme, teknolojik materyal geliştirmenin ilkeleri, teknolojik araçlar, teknolojik araçların uygulamaları, öğretim bağlamlarında etkili ve uyarlanabilir dijital öğrenme materyallerinin tasarlanması, değerlendirilmesi ve uygulanması.
Dersin Ön Koşulu
Öğretim yöntemleri derslerinin % 50 sini almış olmak
Kaynaklar
1) The Interactive Class: Using Technology to Make Learning More Relevant and Engaging in the Elementary Classroom, by Joe Merrill & Kristin Merrill (2020); 2) 80 Ways to Use ChatGPT in the Classroom: Using AI to Enhance Teaching and Learning by Stan Skrabut (2024)
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Wordwall kullanarak etkileşimli sınavlar ve oyunlar tasarlar. |
ÖÇ02 | Quizlet ile dijital bilgi kartları, oyunlar ve çalışma setleri geliştirir. |
ÖÇ03 | Padlet kullanarak bir sınıf etkinliği geliştirir. |
ÖÇ04 | Canva uygulayarak bir eğitim materyali oluşturur. |
ÖÇ05 | Görüntü, video ve sesleri materyallere etkili bir şekilde entegre eder. |
ÖÇ06 | H5P kullanarak etkileşimli içerik oluşturur. |
ÖÇ07 | İngilizce öğrenme materyalleri tasarlamak için uygun yapay zeka araçlarını belirler. |
ÖÇ08 | Yapay zeka araçlarını kullanarak etkileşimli ve seviyeye uygun İngilizce dil materyalleri oluşturur. |
ÖÇ09 | Yapay zekayı İngilizce öğretimine entegre ederken etik hususlar üzerine düşünür. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitim teknolojilerine giriş | Beyin fırtınası, araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Öğretim tasarımı ilkeleri | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Wordwall ile etkileşimli quiz ve oyunlar tasarlama | Internet kay naklarından Wordwall hakkında araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Quizlet ile dijital bilgi kartları, oyunlar ve çalışma setleri geliştirme. | Belirlenen web sitelerini kullanarak internet araştırması yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Gösteri |
5 | Padlet kullanarak işbirlikçi öğrenme alanları oluşturma | Konuyu ikili olarak araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Canva kullanarak materyal tasarlama | Canva kullanımı ile ilgili ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bir sınıf etkinliği için Padlet uygulama | Padlet ile ilgili ön çalışma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenilen dijital araçlarla bir ders materyali hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Görüntü, video ve sesleri materyallere etkili bir şekilde entegre etme. | Uygun video ve sesleri belirleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
10 | H5P kullanarak etkileşimli içerik oluşturma. | Önerilen websitesiile ilgii araştırma yapmaknden H5P | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | İngilizce materyal tasarımında kullanılabilecek uygun yapay zekâ araçlarını tanımlayabilir. | Yapay zeka hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | AI destekli platformları kullanarak etkileşimli ve seviyeye uygun İngilizce alıştırmalar oluşturabilir | Yapay zeka araçları ile ilgili araştırmayapma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Yapay zekâ tarafından üretilen içeriklerin etkililiğini ve pedagojik değerini değerlendirebilir | Yapay zeka ile üretilen materyalleri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | AI ile oluşturulan materyalleri farklı öğrenci ihtiyaçlarına ve bağlamlara uyarlayabilir. | Materyal geliştirme teknikleri ile ilgili araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | İngilizce öğretiminde AI entegrasyonunda etik konular üzerine düşünebilir. | Reading the assigned text on the topic | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavlarına hazırlık | Preparing a project for the final exam | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Completing the project | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
AKTS | 4 AKTS |