INGS307 Materyal Tasarım

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod INGS307
Ad Materyal Tasarım
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, teknoloji kullanarak öğretim materyalleri geliştirmenin ilkelerini, araçlarını ve uygulamalarını tanıtır. Öğrenciler, çeşitli öğretim bağlamlarında etkili ve uyarlanabilir dijital öğrenme materyalleri tasarlamayı, değerlendirmeyi ve uygulamayı öğrenirler.

Dersin İçeriği

Teknoloji kullanarak öğretim materyalleri geliştirme, teknolojik materyal geliştirmenin ilkeleri, teknolojik araçlar, teknolojik araçların uygulamaları, öğretim bağlamlarında etkili ve uyarlanabilir dijital öğrenme materyallerinin tasarlanması, değerlendirilmesi ve uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

Öğretim yöntemleri derslerinin % 50 sini almış olmak

Kaynaklar

1) The Interactive Class: Using Technology to Make Learning More Relevant and Engaging in the Elementary Classroom, by Joe Merrill & Kristin Merrill (2020); 2) 80 Ways to Use ChatGPT in the Classroom: Using AI to Enhance Teaching and Learning by Stan Skrabut (2024)

Notlar

İnternet Kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Wordwall kullanarak etkileşimli sınavlar ve oyunlar tasarlar.
ÖÇ02 Quizlet ile dijital bilgi kartları, oyunlar ve çalışma setleri geliştirir.
ÖÇ03 Padlet kullanarak bir sınıf etkinliği geliştirir.
ÖÇ04 Canva uygulayarak bir eğitim materyali oluşturur.
ÖÇ05 Görüntü, video ve sesleri materyallere etkili bir şekilde entegre eder.
ÖÇ06 H5P kullanarak etkileşimli içerik oluşturur.
ÖÇ07 İngilizce öğrenme materyalleri tasarlamak için uygun yapay zeka araçlarını belirler.
ÖÇ08 Yapay zeka araçlarını kullanarak etkileşimli ve seviyeye uygun İngilizce dil materyalleri oluşturur.
ÖÇ09 Yapay zekayı İngilizce öğretimine entegre ederken etik hususlar üzerine düşünür.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitim teknolojilerine giriş Beyin fırtınası, araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Öğretim tasarımı ilkeleri Konu ile ilgili literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Wordwall ile etkileşimli quiz ve oyunlar tasarlama Internet kay naklarından Wordwall hakkında araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Quizlet ile dijital bilgi kartları, oyunlar ve çalışma setleri geliştirme. Belirlenen web sitelerini kullanarak internet araştırması yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Gösteri
5 Padlet kullanarak işbirlikçi öğrenme alanları oluşturma Konuyu ikili olarak araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
6 Canva kullanarak materyal tasarlama Canva kullanımı ile ilgili ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
7 Bir sınıf etkinliği için Padlet uygulama Padlet ile ilgili ön çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Öğrenilen dijital araçlarla bir ders materyali hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Görüntü, video ve sesleri materyallere etkili bir şekilde entegre etme. Uygun video ve sesleri belirleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım
10 H5P kullanarak etkileşimli içerik oluşturma. Önerilen websitesiile ilgii araştırma yapmaknden H5P Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 İngilizce materyal tasarımında kullanılabilecek uygun yapay zekâ araçlarını tanımlayabilir. Yapay zeka hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 AI destekli platformları kullanarak etkileşimli ve seviyeye uygun İngilizce alıştırmalar oluşturabilir Yapay zeka araçları ile ilgili araştırmayapma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
13 Yapay zekâ tarafından üretilen içeriklerin etkililiğini ve pedagojik değerini değerlendirebilir Yapay zeka ile üretilen materyalleri araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 AI ile oluşturulan materyalleri farklı öğrenci ihtiyaçlarına ve bağlamlara uyarlayabilir. Materyal geliştirme teknikleri ile ilgili araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma
15 İngilizce öğretiminde AI entegrasyonunda etik konular üzerine düşünebilir. Reading the assigned text on the topic Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavlarına hazırlık Preparing a project for the final exam Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Completing the project Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 92
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,68
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2025 09:30