Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | INGS309 |
Ad | Mitoloji |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HÜLYA TUNCER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin Yunan mitolojisini anlamalarını ve mitleri kültür, gelenek ve semboller açısından tartışmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Yunan mitolojisi ve Yunan tarihi, edebiyatı ve kültürü ile ilişkisi ve Yunan mitlerinden bir seçki.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Houle, M. M. (2001). Gods and goddesses in Greek mythology. Enslow Publishers.
Notlar
The Mythology Book: Big Ideas Simply Explained (2018). DK Publishing
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler Yunan mitolojisini Yunan coğrafyası ve tarihi ile ilişkili olarak analiz eder |
ÖÇ02 | Öğrenciler Yunan mitolojisini Yunan edebiyatı ve kültürü ile ilişkili olarak analiz eder |
ÖÇ03 | Öğrenciler Yunan Tanrıları ve Tanrıçalarını tanımlarlar |
ÖÇ04 | Öğrenciler Yunan mitlerini kültür açısından tartışırlar |
ÖÇ05 | Öğrenciler Yunan mitlerini gelenekler açısından tartışırlar |
ÖÇ06 | Öğrenciler Yunan mitlerini içerdiği semboller açısından tartışırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 1 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yunan Coğrafyası ve Tarihi | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yunan Edebiyatı | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yunan Kültürü | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Yunan Tanrıları ve Tanrıçaları | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Mitolojide Yaratılış | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Titanlar ve Olimposlular Arasındaki Savaş | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
7 | Prometheus ve Dünya'nın İlk Sakinleri | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenciler ara sınav için hazırlanırlar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Pandora | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Demeter ve Persephone | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 | Dionysos ve Takipçileri | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Baucis ve Philemon | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Echo ve Narcissus | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Helius ve Phaethon | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Mitlerin tekrar gözden geçirilmesi | Öğrenciler ilgili konuları okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenciler final sınavı için hazırlanırlar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenciler final sınavı için hazırlanırlar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |