Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BİYOFİZİK (DR) | |
Kod | BFZ606 |
Ad | İleri Hemodinamik |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİGEN ÇİÇEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kan akışı ve damarlarda hemodinamikte kullanılan fizik kanunları ve yasalarını öğretmek
Dersin İçeriği
Hemodinamik nedir? Kan damarları ve çeşitleri, kan akışı, kan akışında fizik kanunları,akışkanlar, viskozite, bernouille ilkesi, poiseuille yasası, laplace yasası, Reynold sayısı
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Viskozite ve Poiseuille yasası öğrenir |
ÖÇ02 | Akışkanlar ve newtoyen kan akışı öğrenir |
ÖÇ03 | Hemodinamik kavramını öğrenir |
ÖÇ04 | Kanın özellikleri, kan damarları ve akışını öğrenir |
ÖÇ05 | Kan akışında geçerli fizik kanunlarını bilir |
ÖÇ06 | Bernouille yasasını öğrenir |
ÖÇ07 | Reynold Sayısının anlamı ve önemini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hemodinamik | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kan ve kanın özellikleri | 1Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Damarlar ve özellikleri | 2Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kan ve damarlarda kan akışı | 3Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Akışkanlar ve Bernouille İlkesi | 4Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Viskozite ve Viskoz sıvılar | 5Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Akışkanlar ve Viskozite arasındaki farklar | 6Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hemoglobin ve hematokrit kavramları | 7Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Viskozite ölçümü | 8Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Reynold sayısı ve hesaplanması | 9Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Laplace Yasası | 10Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Varisler | 11Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Anevrizma | 12Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | hastalıklarda kan akışı ve hızı | 13Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |