Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | FDB789 |
Ad | Dinler Tarihinin Gelişim Süreci |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dinler Tarihi biliminin tarihsel gelişim evrelerinin incelenmesi
Dersin İçeriği
Dinlerin tarihi süreçteki başta sosyal, kültürel olmak üzere her yönden gelişim evreleri.
Dersin Ön Koşulu
Kaynak Okuma
Kaynaklar
Din Üzerine, Dinler Tarihi
Notlar
Dinler Tarihi, Din, Dinler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dinin tanımı, dinlerin geçirdiği evreler ve bunların yansımaları üzerine bilgi edinme |
ÖÇ02 | Dinlerin gelişim sürecini bilgi edinme |
ÖÇ03 | Dinlerin tarihsel süreci içerisindeki yansımaları |
ÖÇ04 | Dinlerin özgün mesajlarının tarihsel evrimi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dinin tanımı ve anlamı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dinler Tarihinin Gelişimi I | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Dinler Tarihinin Gelişimi II | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dinlerin ilk evreleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İnsan ve Din İlişkisi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İlk Çağlarda Dinin anlamı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Dinler ve Felsefi düşünce Hareketleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
|
9 | Hint Dinleri ve Gelişim Evreleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Çin Dinleri ve Gelişim evreleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İran Dinleri ve Gelişim Evreleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Sümer-Babil Dinleri ve Gelişim Evreleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yahudilik ve Gelişim Süreci | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hıristiyanlık ve Gelişim Süreci | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İslam ve Gelişim Süreci | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |