Genel Bilgi
Birim | ZİRAAT FAKÜLTESİ |
TOPRAK BİLİMİ VE BİTKİ BESLEME PR. | |
Kod | BBT144 |
Ad | Mineraloji |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NUSRET NURLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere minerallerin fiziksel, kimyasal özellikleri ve grupları hakkında bilgiler vererek, mineralleri el örneğinde tanıyabilme ve sınıflandırabilmesi beklenir.
Dersin İçeriği
Mineralojinin tanımı, tarihçesi, minerallerin fiziksel ve kimyasal özellikleri, Nabit elementler, Sülfürler ve sülfotuzlar, Oksit ve hidroksitler, Karbonatlar, Nitratlar, Boratlar, Wolframit ve Molibdatlar, Fosfat-arsenat ve Vanadatlar, Silikatlar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.
Notlar
Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fiziksel ve kimyasal özelliklerine göre mineralleri tanır |
ÖÇ02 | Temel mineralojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur. |
ÖÇ03 | Mineralleri gruplandırabilecek bilgiye sahip olur |
ÖÇ04 | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
ÖÇ05 | Mineralojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. |
ÖÇ06 | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. |
ÖÇ07 | Mineralojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
ÖÇ08 | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
ÖÇ09 | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ10 | Wolframit ve Molibdat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşunu kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mineralojinin tanımı, tarihçesi, minerallerin fiziksel ve kimyasal özellikleri. | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nabit Element ve Halojen grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sülfür Grubu ve Sülfotuzlar Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Oksit Grubu ve Hidroksit Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Karbonat Grubu ve Nitrat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Borat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Sülfat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Wolframit ve Molibdat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Fosfat, Arsenat ve Vanadat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Silikatlar ve çeşitleri. | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ada silikatlar ve Çiftli silikatlara ait minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Halka silikatlar ve Zincir silikatlara ait minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tabakalı silikatlara ait minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Çerçeve Silikatlara ait minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |