Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Çocuk Gelişimi (Uzaktan Eğitim) | |
Kod | CGP147 |
Ad | Kurum Gözlemi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HABİBE ÖZER YANARKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencilere okul öncesi eğitime giriş dersinde edindiği bilgileri çeşitli eğitim ortamlarında uygulama becerisi kazandırmaktır. Ayrıca bireysel ve grup eğitim planlarının hazırlanması ve uygulanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme gibi bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Kurumun tarihçesi, okulun fiziksel özellikleri, Okul öncesi eğitim programının özellikleri, okul öncesi eğitim programının içeriği.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Erken Çocukluk Eğitimi Programı (2024). Milli Eğitim Yayınları: Ankara Ders Notları Öğr. Gör. Habibe ÖZER YANARKAYA
Notlar
Veri tabanları, makaleler, tezler, kongre kitapları, araştırma raporları, videolar, araştırma senaryoları, gözlem video kayıtları, görüşme ses kayıtlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okul öncesi eğitim kurumlarının temel özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Fiziksel çevrenin ve materyal düzenlemesinin çocuk gelişimine etkilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Öğretmen-çocuk etkileşimini gözlemleyip değerlendirir. |
ÖÇ04 | Kurumun günlük işleyişini gözlemleyerek raporlayabilir. |
ÖÇ05 | Kurum içindeki aile katılımı uygulamalarını değerlendirir. |
ÖÇ06 | Gözlem sürecinde etik ilkelere uygun davranır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitim kurumlarının özelliklerini inceleme | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Okulun fiziksel özellikleri (Sınıfları, yönetim ve personel odaları, revir, mutfak, yemekhane, oyun alanları, gibi alanlar, öğretmen ve personel sayısı, çocuk sayısı, okul tek katlı mı iki katlı mı, sınıfların aydınlatma, ısıtma-soğutma sistemleri, güvenlik gibi tüm fiziksel özellikleri hakkında açıklama vb) | Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | Okulun fiziksel özellikleri (Bahçe, bahçede bulunan materyaller, hobi bahçeleri vs. ) | Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | Sınıfın merkezlerini detaylı inceleme ( Merkezde bulunan materyalleri, merkezlerin özellikleri vb bilgi verme vb) | Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
5 | Sınıftaki bir çocuğu gözlemleme | Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | Bir çocuk belirleyerek gün içerisinde çocuk neler yapıyor, arkadaşlarıyla ve öğretmeniyle hatta okuldaki diğer personellerle iletişimi, etkinliklere katılımı gibi konularda açıklama | Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sınıftaki çocukların oyunlarını gözlemleme | Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Günlük akış planını inceleme | Alıştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
10 | Aile katılımı uygulamaları ve iletişim biçimleri | Araştırma ve ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Okul öncesi eğitimde yer verilen etkinlikler | Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Günlük plan inceleme | Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 | Aylık plan inceleme | Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Bütünleştirilmiş etkinliği gözlemleme | Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Materyal tasarlama | Materyal üretme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Proje ödev ön hazırlık | Araştırma ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Proje ödev | proje ve ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 7 | 2 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,36 | ||
AKTS | 3 AKTS |