CGP147 Kurum Gözlemi

3 AKTS - 0-3 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Çocuk Gelişimi (Uzaktan Eğitim)
Kod CGP147
Ad Kurum Gözlemi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-3 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HABİBE ÖZER YANARKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; öğrencilere okul öncesi eğitime giriş dersinde edindiği bilgileri çeşitli eğitim ortamlarında uygulama becerisi kazandırmaktır. Ayrıca bireysel ve grup eğitim planlarının hazırlanması ve uygulanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme gibi bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Kurumun tarihçesi, okulun fiziksel özellikleri, Okul öncesi eğitim programının özellikleri, okul öncesi eğitim programının içeriği.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Erken Çocukluk Eğitimi Programı (2024). Milli Eğitim Yayınları: Ankara Ders Notları Öğr. Gör. Habibe ÖZER YANARKAYA

Notlar

Veri tabanları, makaleler, tezler, kongre kitapları, araştırma raporları, videolar, araştırma senaryoları, gözlem video kayıtları, görüşme ses kayıtlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okul öncesi eğitim kurumlarının temel özelliklerini tanımlar.
ÖÇ02 Fiziksel çevrenin ve materyal düzenlemesinin çocuk gelişimine etkilerini açıklar.
ÖÇ03 Öğretmen-çocuk etkileşimini gözlemleyip değerlendirir.
ÖÇ04 Kurumun günlük işleyişini gözlemleyerek raporlayabilir.
ÖÇ05 Kurum içindeki aile katılımı uygulamalarını değerlendirir.
ÖÇ06 Gözlem sürecinde etik ilkelere uygun davranır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okul öncesi eğitim kurumlarının özelliklerini inceleme Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Okulun fiziksel özellikleri (Sınıfları, yönetim ve personel odaları, revir, mutfak, yemekhane, oyun alanları, gibi alanlar, öğretmen ve personel sayısı, çocuk sayısı, okul tek katlı mı iki katlı mı, sınıfların aydınlatma, ısıtma-soğutma sistemleri, güvenlik gibi tüm fiziksel özellikleri hakkında açıklama vb) Gözlem Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
3 Okulun fiziksel özellikleri (Bahçe, bahçede bulunan materyaller, hobi bahçeleri vs. ) Gözlem Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
4 Sınıfın merkezlerini detaylı inceleme ( Merkezde bulunan materyalleri, merkezlerin özellikleri vb bilgi verme vb) Gözlem Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
5 Sınıftaki bir çocuğu gözlemleme Gözlem Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
6 Bir çocuk belirleyerek gün içerisinde çocuk neler yapıyor, arkadaşlarıyla ve öğretmeniyle hatta okuldaki diğer personellerle iletişimi, etkinliklere katılımı gibi konularda açıklama Gözlem Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Sınıftaki çocukların oyunlarını gözlemleme Gözlem Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Günlük akış planını inceleme Alıştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
10 Aile katılımı uygulamaları ve iletişim biçimleri Araştırma ve ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Okul öncesi eğitimde yer verilen etkinlikler Gözlem Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
12 Günlük plan inceleme Gözlem Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
13 Aylık plan inceleme Gözlem Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Bütünleştirilmiş etkinliği gözlemleme Gözlem Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Materyal tasarlama Materyal üretme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 Proje ödev ön hazırlık Araştırma ve uygulama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Proje ödev proje ve ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 7 2 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 84
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,36
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2025 02:51