Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Çocuk Gelişimi (Uzaktan Eğitim) | |
Kod | CGP145 |
Ad | Okul öncesi Eğitime Giriş |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Edanur ÖZCANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin okul öncesi eğitimin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini, felsefesini, önemini ve erken çocukluk dönemindeki çocukların gelişim özelliklerini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Erken çocukluk eğitiminin tanımı, önemi, kapsamı, gelişim aşamaları, erken çocuklukta temel gereksinimler ve gelişim kuramları, erken çocukluk eğitimine temel olan düşünürler, okul öncesi eğitimde farklı modeller, okul öncesi eğitim ortamları, aile katılımının önemi, farklı ülkelerde okul öncesi eğitim ve okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş Editör: Durmuş Aslan İzge Yayıncılık Okul Öncesi Eğitime Giriş Editör: Gelengül Haktanır Anı Yayıncılık Okul Öncesi Eğitime Giriş Editör: Gülden Uyanık Balat Nobel Yayıncılık Okul Öncesi Eğitime Giriş Editör: Rengin Zembat Hedef Yayıncılık
Notlar
Edanur ÖZCANLI ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Erken çocukluk dönemiyle ilgili temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Erken Çocukluk dönemindeki çocukların temel gereksinimlerini listeler |
ÖÇ03 | Erken çocukluk eğitim ortamlarını planlar. |
ÖÇ04 | Erken çocukluk döneminde aile eğitiminin önemini tartışır. |
ÖÇ05 | Erken çocukluk dönemine ilişkin temel yaklaşımları açıklar |
ÖÇ06 | Erken çocukluk dönemi teknolojik araçları kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı, Dersin içerikleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Erken Çocukluk eğitimin tanımı, kapsamı ve önemi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
3 | Türkiyede erken çocukluk eğitimin durumu ve tarihsel gelişimi | Araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Erken çocukluk eğitiminde personel yetiştirme ve yeterlilikleri | Ders kitaplarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Okul öncesi dönem çocuklarının temel ihtiyaçları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Erken çocukluk döneminde bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim | Araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
7 | Erken çocukluk döneminde dil, fiziksel ve cinsel gelişim | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
8 | Yazılı Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Erken çocukluk eğitime yön veren düşünürler | Ders kitaplarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Erken çocukluk eğitiminde farklı modeller | Araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
11 | Okul öncesi eğitim ortamları | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Okul öncesi eğitim kurumlarında personel ve okul ziyareti | Araştırma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
13 | Okul öncesi eğitimde ailenin önemi ve okul aile işbirliği | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Farklı ülkelerde okul öncesi eğitim | Ders kitaplarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Okul Öncesi Eğitimde Teknoloji | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yazılı Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yazılı Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |