GRS333 Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 1.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
GRAFİK PR.
Kod GRS333
Ad Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bir kişi, kurum ya da bir ürüne dair sosyal medya uygulamaları üzerinde içerik üretilmesi ve bu uygulamalar üzerinden etkin parametreler kullanılarak pazarlanmasının sağlanması.

Dersin İçeriği

Bir kişi, kurum ya da ürüne dair dijital ortamda sosyal medya uygulamaları üzerinden pazarlama etkinliklerinin planlanması, tasarlanması ve yayınlanması sağlanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Kawasaki, G. & Fitzpatrick, P. Sosyal Medya Sanatı, Mediacat Yayınevi, 2015, İstanbul.

Notlar

Henessy, B. (2023) Sosyal Medya Çağında Marka Yaratmak, Nova Kitap, İstanbul. Vardarlıer, P. (2016) Sosyal Medya Stratejisi, Nobel Yayınevi, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal Medya Programlarının türlerini inceler.
ÖÇ02 Sosyal Medya Uygulamaları üzerinden online pazarlama etkinlikleri düzenler.
ÖÇ03 Kişisel üretimlerini sosyal medya üzerinden izleyiciler ile etkin ve estetik bir biçimde paylaşır.
ÖÇ04 Sosyal Medya uygulamaları kullanarak ilgili hedef kitleye ulaşabilecek faaliyetler düzenler.
ÖÇ05 Tasarımları hakkında sosyal medya aktiviteleri düzenleyerek hedef kitlesinden geri bildirim alma metodlarını sıralar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sosyal Medya’nın tanımı ve kapsamı. Dijital Pazarlama yöntemleri. Dijital müşteri kavramı. Geleneksel pazarlama yöntemleri ile dijital pazarlama yöntemlerinin karşılaştırılması. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dijital hedef kitle belirleme yöntemleri. Sosyal Medyada pazarlama stratejisi oluşturma yöntemleri. Persona oluşturma örneği. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
3 İçerik türleri: blog, video, podcast, e-kitap. İçerik pazarlama hedefleri. Marka dili ve içerikte tutarlılık. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Etkileşim odaklı içerik kurguları geliştirme. Haftalık ve aylık içerik takvimi oluşturma. Yapay zekâ destekli içerik planlama araçları. Örnek Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Instagram, Facebook, X, TikTok, LinkedIn farkları. Kullanıcı profili analizi ve davranış yapısı. Hedef kitleye göre platform seçimi. Örnek Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Organik ve ücretli içerik farkı. Etkileşim ve paylaşım arttırma yolları. Kullanıcılarla diyalog kurma yöntemleri. Örnek Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Reklam türleri ve kampanya amaçları. Reklam bütçesi ve teklif stratejileri. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Soru Çözme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Örnek sosyal Medya Hesaplarının incelenmesi ve karşılaştırılması. Örnekler Bulma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
10 Bireysel sosyal medya hesapları üzerinde oluşturulacak projenin ön araştırma ve eskiz süreçlerinin takip edilmesi. Eskiz Yapma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
11 Öğrencilerin bireysel olarak kendi seçtikleri uygulamalara özel tasarımlar yapması adına düzeltmeler yapılması. Eskiz Yapma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Geliştirilen çizimlerin ve fikirlerin dijital mecralara aktarılmasının ve sosyal medya mecralarına aktarılmasının sağlanması. Dijital Çizim Yapma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Birbirini takip eden, sürekliliği olan bir tasarım dilinin sosyal medya uygulamaları ile buluşturulmasının sağlanması. Birden fazla uygulama ile bütünlük yakalanması. Dijital Çizim Yapma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Proje Sunumları 1 Sunum Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Proje Sunumları 2 Sunum Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Final Değerlendirmesi 1 Slayt Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final Değerlendirmesi 2 Slayt Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2025 10:06