Genel Bilgi
Birim | GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ |
GRAFİK PR. | |
Kod | GRS333 |
Ad | Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bir kişi, kurum ya da bir ürüne dair sosyal medya uygulamaları üzerinde içerik üretilmesi ve bu uygulamalar üzerinden etkin parametreler kullanılarak pazarlanmasının sağlanması.
Dersin İçeriği
Bir kişi, kurum ya da ürüne dair dijital ortamda sosyal medya uygulamaları üzerinden pazarlama etkinliklerinin planlanması, tasarlanması ve yayınlanması sağlanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kawasaki, G. & Fitzpatrick, P. Sosyal Medya Sanatı, Mediacat Yayınevi, 2015, İstanbul.
Notlar
Henessy, B. (2023) Sosyal Medya Çağında Marka Yaratmak, Nova Kitap, İstanbul. Vardarlıer, P. (2016) Sosyal Medya Stratejisi, Nobel Yayınevi, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal Medya Programlarının türlerini inceler. |
ÖÇ02 | Sosyal Medya Uygulamaları üzerinden online pazarlama etkinlikleri düzenler. |
ÖÇ03 | Kişisel üretimlerini sosyal medya üzerinden izleyiciler ile etkin ve estetik bir biçimde paylaşır. |
ÖÇ04 | Sosyal Medya uygulamaları kullanarak ilgili hedef kitleye ulaşabilecek faaliyetler düzenler. |
ÖÇ05 | Tasarımları hakkında sosyal medya aktiviteleri düzenleyerek hedef kitlesinden geri bildirim alma metodlarını sıralar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Medya’nın tanımı ve kapsamı. Dijital Pazarlama yöntemleri. Dijital müşteri kavramı. Geleneksel pazarlama yöntemleri ile dijital pazarlama yöntemlerinin karşılaştırılması. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dijital hedef kitle belirleme yöntemleri. Sosyal Medyada pazarlama stratejisi oluşturma yöntemleri. Persona oluşturma örneği. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
3 | İçerik türleri: blog, video, podcast, e-kitap. İçerik pazarlama hedefleri. Marka dili ve içerikte tutarlılık. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Etkileşim odaklı içerik kurguları geliştirme. Haftalık ve aylık içerik takvimi oluşturma. Yapay zekâ destekli içerik planlama araçları. | Örnek Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Instagram, Facebook, X, TikTok, LinkedIn farkları. Kullanıcı profili analizi ve davranış yapısı. Hedef kitleye göre platform seçimi. | Örnek Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Organik ve ücretli içerik farkı. Etkileşim ve paylaşım arttırma yolları. Kullanıcılarla diyalog kurma yöntemleri. | Örnek Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Reklam türleri ve kampanya amaçları. Reklam bütçesi ve teklif stratejileri. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Soru Çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Örnek sosyal Medya Hesaplarının incelenmesi ve karşılaştırılması. | Örnekler Bulma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
10 | Bireysel sosyal medya hesapları üzerinde oluşturulacak projenin ön araştırma ve eskiz süreçlerinin takip edilmesi. | Eskiz Yapma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Öğrencilerin bireysel olarak kendi seçtikleri uygulamalara özel tasarımlar yapması adına düzeltmeler yapılması. | Eskiz Yapma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Geliştirilen çizimlerin ve fikirlerin dijital mecralara aktarılmasının ve sosyal medya mecralarına aktarılmasının sağlanması. | Dijital Çizim Yapma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Birbirini takip eden, sürekliliği olan bir tasarım dilinin sosyal medya uygulamaları ile buluşturulmasının sağlanması. Birden fazla uygulama ile bütünlük yakalanması. | Dijital Çizim Yapma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Proje Sunumları 1 | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Proje Sunumları 2 | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Final Değerlendirmesi 1 | Slayt Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final Değerlendirmesi 2 | Slayt Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |