Genel Bilgi
Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | IMP450 |
Ad | Uygulamalı Asfalt Mühendisliği |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Burak Yiğit KATANALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Esnek Üstyapı Projelendirme Rehberi doğrultusunda esnek üstyapı tasarımı esaslarını öğretmek, bitüm, agrega ve bitümlü karışımlar üzerinde uygulanan güncel deneysel yöntemleri tanıtmak ve öğrencilerin bu bilgileri kullanarak bir proje çalışması yürütmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste Esnek Üstyapı projelendirme rehberine göre Esnek üstyapı tasarımı, bitüm, agrega ve bitümlü karışımlar için uygulanan güncel deneyler üzerine proje çalışması yürütülecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Esnek üstyapı projelendirme rehberi, KGM, 1995., Hot-mix asphalt paving handbook, US Army Corps of Eng., 2000.
Notlar
Ders Notları, Shell Bitüm El Kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Esnek üstyapı tasarımı ilkelerini saha ve laboratuvar verilerine dayalı olarak öğrenme |
ÖÇ02 | Bitüm, agrega ve bitümlü karışımlarla ilgili güncel deneysel yöntemler hakkında uygulamalı bilgi edinme |
ÖÇ03 | Gerçek mühendislik problemleri üzerinden proje geliştirme ve çözüm üretme becerisi kazanma |
ÖÇ04 | Teknik rapor hazırlama ve mühendislik sunumları yapma konusunda deneyim kazanma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, esnek üstyapının genel tanımı, önemi ve temel bileşenleri | Ders bilgi paketlerinin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Esnek üstyapı tasarım ilkeleri ve proje gereksinimleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | KGM Esnek Üstyapı Projelendirme Rehberi’nin tanıtılması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bitümün temel özellikleri ve sınıflandırma yöntemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bitümlü karışım türleri ve tasarım kriterleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Proje konularının belirlenmesi ve grup çalışması planlaması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Analiz verilerine dayalı proje uygulaması I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Analiz verilerine dayalı proje uygulaması II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Analiz verilerine dayalı proje uygulaması III | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Analiz verilerine dayalı proje uygulaması IV | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Analiz verilerine dayalı proje uygulaması V | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Analiz verilerine dayalı proje uygulaması VI | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje raporlarının yazımı ve değerlendirme ölçütleri I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje raporlarının yazımı ve değerlendirme ölçütleri II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 5 | 35 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
AKTS | 5 AKTS |