Genel Bilgi
Birim | ZİRAAT FAKÜLTESİ |
BİTKİ KORUMA PR. | |
Kod | BKP479 |
Ad | Mesleki İngilizce |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Mahmut Mete KARACA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere Bitki Koruma alanında kullanılan mesleki İngilizce terimleri öğretmek, bu terimleri çevresel ve tarımsal bağlamda kavramalarını sağlamak, bilimsel makaleleri okuyup anlamalarını kolaylaştırmak ve uluslararası düzeyde bilimsel iletişim kurabilme becerisi kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin zararlılar, hastalıklar, faydalı organizmalar ve mücadele yöntemlerine ilişkin İngilizce bilgilerini geliştirerek, biyolojik mücadele ve entegre zararlı yönetimi konularında İngilizce kaynakları etkin kullanabilmeleri hedeflenmektedir. Öğrencilerin aynı zamanda özgeçmiş (CV) hazırlama, niyet mektubu yazma ve referans mektubu oluşturma konularında da yetkinlik kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, Bitki Koruma öğrencilerinin mesleki İngilizce yeterliliğini artırmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında; tarımsal zararlılar, hastalık etmenleri, yabancı otlar ve bu etmenlere karşı uygulanan kimyasal, biyolojik ve entegre mücadele yöntemleriyle ilgili İngilizce terminoloji detaylı şekilde ele alınacaktır. Öğrencilere bilimsel makaleleri anlama, akademik dilde özet çıkarma becerileri kazandırılacaktır. Uygulamalı içerikler arasında İngilizce poster hazırlama, sözlü sunum teknikleri ve bilimsel toplantılarda sunum yapmaya yönelik egzersizler yer alacaktır. Ayrıca, İngilizce özgeçmiş (CV), niyet mektubu ve referans mektubu yazımı gibi akademik başvuru belgelerinin oluşturulması konusunda pratik bilgiler sunulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Raţă, G., Sala, F., & Samfira, I. (Eds.). (2012). Agricultural English. Cambridge Scholars Publishing. Mote, M., Griffith, A. P., Rose, K., & Dugger, T. (n.d.). How to Talk Farming: A Beginning Farmer’s Guide to Agriculture Words, Terms and Definitions. University of Tennessee Extension Publication W941. Mountford, A. (1977). English in Focus: Agriculture Student’s Book. Oxford University Press España, S.A.; English in Focus, Teacher's ed., Oxford, New York, England.
Notlar
Bitki Koruma ile ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ÖÇ01 Bitki Koruma ile ilgili temel İngilizce terimleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Öğrenci ziraat alanında İngilizce terimleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Bilimsel bir makalenin giriş, yöntem ve sonuç bölümlerini anlar ve açıklar. |
ÖÇ04 | İngilizce sunum hazırlar ve temel düzeyde anlatır. |
ÖÇ05 | Bitki Koruma ile ilgili İngilizce bilgi kaynaklarını temel düzeyde takip edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mesleki İngilizceye Giriş | Power point sunusu, notlar ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bitki Koruma Terimleri I | Power point sunusu, notlar ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Bitki Koruma Terimleri II | Power point sunusu, notlar ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Mücadele Yöntemleri ile ilgili terimler | Power point sunusu, notlar ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Laboratuvar Cihaz ve Materyalleri | Power point sunusu, notlar ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Bilimsel Makale Yapısı ve Okuma Pratikleri I | Power point sunusu, notlar ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Bilimsel Makale Yapısı ve Okuma Pratikleri II | Power point sunusu, notlar ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Poster Hazırlama Teknikleri | Power point sunusu, notlar ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sözlü Sunum Teknikleri ve Örnek Analiz | Power point sunusu, notlar ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Özet-Rapor Yazımı | Power point sunusu, notlar ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Uluslararası Sunum Yapma | Power point sunusu, notlar ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
13 | Öğrenci Sunumları I | Power point sunusu, notlar ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Gösteri |
14 | Öğrenci Sunumları II | Power point sunusu, notlar ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
15 | Öğrenci Sunumları | Power point sunusu, notlar ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |